Philips och O’Neill lanserar extrema hörlurar

september 3, 2010

Inget berg är för högt, ingen våg för stor. Oavsett vilka utmaningar du står inför ger Philips och O’Neill dig ditt livs soundtrack. De nya hörlurarna i Philips|O’Neill-serien är slitstarka, dynamiska och tål att testas.

 

För att utveckla hörlurar som klarar alla typer av påfrestningar har Philips och O’Neill låtit O’Neills team bestående av snowboard-åkaren Jeremy Jones, vågsurfaren Mark Mathews och offpiståkaren Ane Enderud utsätta hörlurarna för de mest extrema testerna.

- När extremsportens bästa åkare testat våra produkter och de är nöjda vet vi att vi lyckats ta fram hörlurar som verkligen håller måttet, säger Daniel Lindén, produktchef, Philips Consumer Lifestyle.


 

Tål extrema förhållanden

 

I serien ingår fyra olika modeller, varav två utanpåliggande hörlurar och två in-ear hörlurar. Med inspiration från våtdräktens design och konstruktion är The Stretch en modell i ultrastretchigt material som både gör den flexibel och stryktålig. Dessutom klarar den extrema temperaturförändingar, från stekande sol ner till – 25 grader

 

The Snug är som The Stretch en utanpåliggande hörlur designad med extra mjuka öronpuffar för att sitta komfortabelt. Modellen är utvecklad för att med sin djupa bas ge ett så fylligt ljud som möjligt. Med The Covert får du en diskret modell med oerhört kraftfull ljudbild. Modellen är även kompatibel med iPhone, iPod och iPad.

 

The Specked är en in-ear hörlur som kommer i ett spektra av färger. Till varje modell medföljer tre olika öronsnäckor för den perfekta passformen. Sladden är utformad för att minimera trassel så att du får mer tid att njuta av musiken.


- Hörlurarna är ett resultat av Philips tekniska kunnande och O’Neills känsla för design och utförande. Med ett par hörlurar ur vår serie hoppas vi kunna bidra till ultimata upplevelsen på det stora äventyret, avslutar Daniel Lindén.

Samtliga modeller finns att köpa i butik från och med september.

 

The Stretch, SHO9560: rekommenderat ca pris 999 kr
The Snug, SHO8800: rekommenderat ca pris 599 kr
The Covert, SHO4507: rekommenderat ca pris 499 kr
The Specked, SHO9550: rekommenderat ca pris 299 kr

 

För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager Philips, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com.

 

För högupplösta bilder och testprodukter, kontakta Eric Uggla, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 704 15 15 25 eller e-post eug@geelmuyden-kiese.se 

 

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter.