STICK UT FRÅN MÄNGDEN MED STILFULLA PHILIPS ARCITONE

ELEGANTA OCH INNOVATIVA ARMATURER

februari 11, 2011

Stockholm, Sverige - Philips lanserar Arcitone, produkter med minimalistisk design som passar perfekt i varje modernt hem. Med Arcitone får man arkitektonisk design och teknologi av högsta standard i en och samma belysningsserie.

Philips Arcitone använder den senaste belysningsteknologin och erbjuder några av de mest innovativa och eleganta produkterna på marknaden, samtidigt som de är energisnåla och snälla mot miljön. Den exklusiva designen passar de som vill ha ett hem som återspeglar en sofistikerad livsstil.

Designen är inspirerad av arkitektur och är minimalistisk med uttrycksfulla linjer blandad  med asymmetriska former. Varje produkt har en subtil färgkombination och är tillverkade i material av hög kvalitet, med öga för detaljer. Philips har använt den senaste teknologin, vilket ger en fantastisk bländfri belysning med varmvitt ljus. Arcitone är baserat på ljuskällor med lång livslängd, som EcoHalogen och LED, vilket ger konsumenten en snygg och elegant design samtidigt som man sparar energi och minskar kostnaderna.

Föreställ dig en ljusskiva som är så lövtunn att ljuset nästan verkar komma ur tomma intet. Den effekten har den nya ultratunna icke-bländande LED skivan i de här takspotarna. Den extremt tunna utformningen ger en nätt armatur med riktbar ljuskälla.

Pia Lindhe, Kommunikationsdirektör på Philips, “Philips Arcitone är en serie i arkitektonisk design som är innovativ, och med sitt eleganta utseende passar den bra in i ett modernt hem. Människor vill känna sig unika och den minimalistiska och eleganta designen hos Arcitone ger just den känslan i en persons hem.”

För mer information, vänligen kontakta:

Pia Lindhe
Philips Corporate Communications, Norden
Tel: + 46 702 04 22 18
Email: pia.lindhe@philips.com

För bilder och material, vänligen kontakta:
Lena Segerdahl
Sales and Marketing Coordinator, Philips Consumer Lighting
Tel: + 46 8 598 526 71
Email: lena.segerdahl@philips.com

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 119 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 25.4 miljarder euro 2010, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter.