PHILIPS INTRODUCERAR DEN NYA LEDINOKOLLEKTIONEN MED VARMVIT HIGHPOWER LED

februari 8, 2011

Stockholm, Sverige - Philips presenterar den senaste Ledino kollektionen, en perfekt elegant design med den senaste generationens HighPower LED med varmvitt ljus.

Andra generationens Ledino sortiment bygger vidare på succén att erbjuda en perfekt lösning för stilmedvetna konsumenter som vill matcha sin hembelysning med den övriga inredningen. Den sofistikerade och stilrena Ledino kollektionen använder den allra senaste LED teknologin och ger ett varmare ljus (2700 Kelvin) och högre ljusstyrka med LED pucken som har ett ljusflöde på 350 Lumen/7,5W. Flera av Ledino armaturerna är dimbara, vilket innebär att du kan justera ljusstyrkan, något som är en stor fördel och inte så vanligt hos energisnål belysning. Använd en bakkantsdimmer och tryck på en knapp så dimras det klara varmvita ljuset ner till en mysig och lugnare belysning.

Hos ett urval av artiklarna har du möjligheten att själv ställa in färgtemperaturen från klart vitt ljus till ett mysigare och varmare ljus. Med hjälp av ett verktyg kan man välja mellan fyra olika färgtemperaturer, 2500 – 2700 – 3100 – 3450 Kelvin. En praktisk lösning som gör att konsumenten själv kan anpassa ljuset efter eget tycke.

Den nya Philips Ledino kollektionen innehåller 24 nya artiklar där elegant design möter innovativ LED-teknologi.

Den nya generationens Ledino sparar upp till 80 % energi jämfört med standardljuskällor och har en livslängd på 20 år (baserat på en genomsnittlig användning på 3 timmar per dag, vilket innebär 20 000 timmars användning.)

För mer information, vänligen kontakta:

Pia Lindhe
Philips Corporate Communications, Norden
Tel: + 46 702 04 22 18
Email: pia.lindhe@philips.com

För bilder och material, vänligen kontakta:
Lena Segerdahl
Sales and Marketing Coordinator, Philips Consumer Lighting
Tel: + 46 8 598 526 71
Email: lena.segerdahl@philips.com

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 119 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 25.4 miljarder euro 2010, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter