Över 90 tjejer sökte jobbet: Anna blir Philips officiella recensent

juni 16, 2011

Nu släpper Philips en serie filmer som ett nytt sätt att lyfta fram teknikprodukter. Genom webbtv-serien ”Nigel & Victoria” har Philips bjudit in konsumenter att delta genom en verklig jakt runt jorden efter en ny prylrecensent. Idag presenteras vinnaren. Hon heter Anna Simonsson.

 

 

 

Redan den första säsongen av ”Nigel & Victoria” sågs av drygt en miljon tittare och presenterade Philips produkter på ett lite  annorlunda sätt . Nu tar Philips interaktiviteten snäppet längre med säsong två, som innefattar en världsomspännande casting för att hitta prylintresserade tjejer att delta både i serien och med egna produktrecensionsfilmer.

 

– De bästa recensenterna är konsumenterna och genom en live-casting och filminspelning tillät vi dem att vara med hela vägen. ”Nigel & Victoria” står för ett nytt sätt att involvera konsumenter, säger Max Hellström PR-manager för Philips i Sverige.

 

I Sverige liksom i andra länder världen över anordnades castings under våren för att hitta prylintresserade tjejer att recensera Philips produkter. Samtidigt spelades också ett avsnitt av Nigel & Victoria in.

 

Den svenska vinnaren blev musiklärarstudenten Anna Simonsson, 27 år från Stockholm. Juryn bestod bland annat av Cimon Lundberg (TV6), Gustav Andersson (feber.se) och Åsa Wallenrud (lillagumman.se).

 

– Anna charmade oss med sin avslappnade och positiva attityd. Hon hade klart mest energi och utstrålning av dem som sökte, säger Gustav Andersson.

 

Varje vecka lanseras nya avsnitt av serien och idag visas för första gången avsnittet som spelades in under castingen i Stockholm. Samtidigt släpps också Anna Simonssons egna produktfilmer, som spelades in i Amsterdam efter den svenska castingen. Du hittar filmerna och serien på http://apps.facebook.com/nigelandvictoria/?blog=11

 

Serien förväntas nå två miljoner tittare världen över.

 

 


För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com.

 

För intervjuer med Anna Simonsson och pressmaterial, kontakta Emilie Thorsén, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 736 553101 eller e-post eth@geelmuyden.kiese.se.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 119 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 25.4 miljarder euro 2010, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter

.