Philips AirFryer friterar utan fett

augusti 14, 2012

Med Philips AirFryer fixar du familjens friterade favoriter i en handvändning helt utan olja, så att du kan äta hälsosammare och samtidigt slippa stökigt kök och stekos. Genom att kombinera snabbcirkulerande varmluft med en inbyggd grill så friterar AirFryer med upp till 80 procent mindre fett än en vanlig fritös.1 

 

– De flesta barn gillar pommes frites och annan friterad mat som är mindre hälsosamt. Med AirFryer slipper du onyttigt fett och kan låta frityrfantasierna flöda fritt, säger Ivo Dubbers, marknadsansvarig på Philips. Är det inte pommes frites som är älsklingsmaten så kan du slänga i grönsaker, kycklingnuggets, kött, eller varför inte asiatisk tempura.

Med ett smart tillbehör kan du separera de olika råvarorna så att du kan laga flera olika rätter samtidigt utan att de tar smak av varandra. Har du kort om tid och otåliga middagsgäster som väntar, är det också skönt att slippa vänta på att fritösen ska värmas upp. AirFryer lagar maten direkt och du får krispiga pommes frites på 12 minuter.

 

 

 

Med AirFryer friterar du helt utan olja. Därför skapas mindre illaluktande stekos och du slipper flottigt kladd i köket. AirFryer har dessutom ett luftfilter som minskar lukten ännu mer. Efter matlagningen är det sedan enkelt att städa upp. Insatsdelarna går att diska i diskmaskin och insidan är i teflon.

Rekommenderat pris är 1799 sek. Klicka här för bilder och produktinformation. Med AirFryer får du även en uppsättning inspirerande recept.

 

Klicka här för att se produktvideo och få tips på hur du gör friterad potatisstekt korv och ugnsbakad potatis.

 


1 Jämförelse gjord med pommes frites friterade i konventionell fritös från Philips

För mer information och testprodukter

Max Hellström

Pressansvarig

Philips Consumer Lifestyle

Tel: +46 708 32 21 05

E-post: max.hellstrom@philips.com

 

Följ oss gärna på MyNewsdesk 

.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 122 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 22,6 miljarder euro 2011, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press

.