Prisbelönad design: Philips Avance Collection – både smart och snygg i köket

augusti 22, 2012

Bröd som fastnar i rosten, spill runt kaffebryggaren och klumpar i smoothien. Philips Avance Collection är en serie kökstillbehör i premiumkategorin som tagits fram för att lösa vardagliga problem i köket, kombinerat med stilren form. Philips Avance Collection belönades med Red Dot Design Awards 2012. I serien ingår kaffebryggare, vattenkokare, mixer, matberedare, stavmixer, brödrost och juicer.

– Philips Avance Collection är perfekt för den som vill hålla en enhetlig stil i köket och samtidigt veta att produkterna håller toppkvalitet, säger Ivo Dubbers, marknadsansvarig på Philips.

Avance vattenkokare – Värmer både soppan och babymaten

Varför bara värma tevatten när du kan göra så mycket mer med Avance vattenkokare? Programmera fem förval av temperaturer mellan 40-100 grader och du är ett knapptryck från en perfekt tempererad minestrone eller kopp chai-te.

Rekommenderat pris: från 799 kr

Avance stavmixer – Hårdare än ett samurajsvärd och skön att greppa

Avance stavmixer är skön att hålla och reglerar enkelt hastigheten med tummen istället för pekfingret. Skärbladen är täckta med guldtitan och är sex gånger starkare än tidigare Avance-modeller och tre gånger starkare än ett samurajsvärd. Kommer med en uppsättning tillbehör med allt från mjölkskummare för morgon-latten till behållare för att hacka löken.

Rekommenderat pris: från 999 kr

Avance brödrost – Rostar utan gränser

Smala baguetter eller runda bullar spelar ingen roll, med Avance brödrost kan det hetta till för båda. Med extra långt och brett fack kan du rosta alla former av bröd. Kommer med ett galler så att du kan värma croissanter och muffins ovanför rosten.

Rekommenderat pris: från 799 kr

Avance kaffebryggare – Egen stil och mindre dräll

Stänk och spill är en vanlig syn runt kaffebryggare. Med Avance kaffebryggare blir det enklare att hålla rent. Den har endast en behållare med separata fack för kaffe och vatten så du lättåtkomligt kan fylla på i ett enda svep. Dessutom fylls inget på uppifrån, bara framifrån. Den originella designen gör den dessutom till en klar uppstickare i köket.

Rekommenderat pris: från 899 kr

Avance matberedare – Knådar din surdeg så att du slipper bli en själv

Från att krossa is till cocktailen till att knåda deg till kuvertbrödet, Avance matberedare tar tag i slitgörat du helst slipper. Du kan även vara generös med middagsbjudningarna. Skålen är i storlek XL. Avance matberedare har 12 hastigheter, 1000 watt och inte mindre än 35 olika matberednings-funktioner.

Rekommenderat pris: från 2299 kr

Avance mixer – Smoothies lena som sammet

Sex vassa blad och en extra stark motor gör att du får 50 procent mindre bitar och partiklar så att du kan njuta av en maxat slät powershake, smoothie eller fruktdrink. Is är inte heller något problem för Avance mixer och en Frozen Margarita till tex-mex partyt fixas i en handvändning.

Rekommenderat pris: från 999 kr

Avance juicer – Enklare att göra ren
Färskpressade frukt- och grönsaksdrinkar är en perfekt vitaminkick på morgonen. Med Avance juicer får du ut tillräckligt med juice för hela familjen. Juicern kan pressa ut 10 % mer juice än tidigare modeller1 och kan göra upp till 2,5 liter i taget. Kan ställas om till citruspress för extra C-vitamin under vintersäsongen. Och det bästa av allt – ny teknologi gör Avande juicer mycket enklare att göra ren efteråt.
Rekommenderat pris: från 1499 kr

För mer information och testprodukter, kontakta Max Hellström, pressansvarig Philips Consumer Lifestyle, tel: +46 708 32 21 05, e-post: max.hellstrom@philips.com

Följ oss gärna på  MyNewsdesk

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 122 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 22,6 miljarder euro 2011, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press