CitiScape stänger ute staden och släpper in musiken

maj 30, 2012

Hörluren CitiScape är ett resultat av samarbetet med 100 musikälskande urbanistas från världens mest stilsäkra storstäder; Berlin, New York, Shanghai, Paris och Tokyo. Inspirerad av städernas invånare tillfredställer CitiScape den urbana människans behov av både stil och önskan att fly undan pulsen in i musiken.

Städerna växer och vi lever allt tätare inpå varandra i en miljö med pulserande gator, människor på språng och ett uteliv som aldrig sover. Philips har därför rest till städer som influerar till nya livsstilar världen över. Studenter, DJ:s och modedesigners har berättat om vad de önskar av den perfekta hörluren när det är ute på stadens gator.

Olika städer, olika livsstilar och människor, men svaret på vad den urbana människan önskar var det samma. Med musik i hörlurarna vill du stänga ute staden och skapa ditt eget rum samtidigt som komfort och stil är avgörande. CitiScapes modeller har därför både design och funktion anpassade för dagens stadsliv.

 

  Uptown – Öfvre retrostil 
 

New York-inspirerade Uptown är i aluminium och har huvudband i läder. Mjuka kåpor gör det bekvämt att lyssna på musik även när du behöver stå länge och vänta på bussen. Funktionen MusicSeal stänger ute storstadslarmet samtidigt som det hindrar ljudläckage så att du inte behöver dela med dig av din favoritmusik med resten av världen. Uptown finns i svart med brun vaddering, eller bruna i kombination med ljusgrå vaddering.

Rekommenderat pris: 999 kr

   
  Downtown – söder hipster
 

För en avslappnad stil, reflekterar Downtown New York’s gatumode. Förstärkt med lätt spring-steel konstruktion och mjuka öronkuddar så att du kan lyssna avslappnat även mitt i rusningen. Som Uptown har även Downtown MusicSeal. Downtown finns i brunt, ljusgrått och lila för att kunna matcha dagens outfit.

Rekommenderat pris: 699 kr

  Shibuya – poppiga Telefonplan
 

I Shibuya möts minimalism och japansk popkultur. Superlätt material och ljudisolerande kåpor gör att du kan festa loss på stan helt solo. Shibuya sätter färg på tillvaron i blått, rosa och lila. För den mer diskreta finns Shibuya även i vitt och brunt.

Rekommenderat pris: 399 kr

För mer information

Max Hellström

Pressansvarig

Philips Consumer Lifestyle,
tel: +46 708 32 21 05

e-post: max.hellstrom@philips.com

För testprodukter, kontakta:
Signhild Petrén

Geelmuyden.Kiese

tel: +46 (0)707 76 88 04

e-post: sip@geelmuyden-kiese.se 


Följ oss gärna på MyNewsdesk 

.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 122 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 22,6 miljarder euro 2011, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press.