Femtio nyanser av skägg med Philips Styleshaver

oktober 1, 2012

Glöm att rakning bara är en trist morgonrutin, idag anser över hälften av svenska män att ansiktshår är ett uttryck för personlig stil. Med nya Styleshaver får män chans att låta skäggfantasierna flöda fritt och både trimma skägget och raka rent.

 

– Precis som kvinnor ska män känna att de kan släppa loss kreativiteten inom sig och styla om sig efter humör och stil. Ansiktshår är en underskattad accessoar och något män kan leka loss med för att förändra sitt utseende. Vi ser en trend att män går mer mot att kombinera flera skäggstilar, i stället för att bara vara ”han med mustaschen”, säger Max Hellström, pressansvarig Philips Consumer Lifestyle.

 

Enligt Philips Groomingbarometer* ser majoriteten av de svenska männen ansiktshåret som en stilmarkör. Philips har tagit fasta på mäns önskan att variera sig och lanserar nu Styleshavern. Med dubbla huvuden för både rakning och trimning kan du fixa vilken look du vill och samtidigt banta maskinparken i badskåpet.

 

– Philips diggar killar som vågar testa nytt och vill ge alla män möjligheten till artisteri med sin skäggväxt. Därför strävar vi alltid efter att leverera de smartaste groomingprodukterna, säger Max Hellström, pressansvarig Philips Consumer Lifestyle.

 

På ena sidan hittar du en trimmer med 12 olika inställningar för att fixa allt från jämn skäggstubb till perfekt formad skepparkrans. Vänd på StyleShavern och du hittar ett rakt rakhuvud som rakar nära och som är utformat för att göra det enkelt att raka snygga kanter på skägget.

 

En av fyra svenskar svarar också att snyggaste skäggväxten beror på tillfället. Kvinnor anser i högre utsträckning att skäggväxten bör varieras. Dubbelt så många kvinnor (39 %) än män (17 %) tycker att snyggaste skägget beror på tillfälle.

 

StyleShaver finns i butik från september. Rekommenderat pris är 899 SEK. Klicka här för bilder och produktinformation. Följ oss gärna på MyNewsdesk. 

 

* Undersökningen genomfördes av Snabba Svar i maj 2012 bland 1048 svenskar.

För mer information:

Kontakta Max Hellström, pressansvarig Philips Consumer Lifestyle, tel: +46 708 32 21 05, e-post: max.hellstrom@philips.com.

För mer pressinformation och bilder:

Kontakta Signhild Petrén, Geelmuyden.Kiese, tel: +46 707 76 88 04, e-post: sip@geelmuyden-kiese.se

.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 122 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 22,6 miljarder euro 2011, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press

.