Galen wrestler inleder extremt experiment kring morgontrötthet

november 19, 2012

I början av oktober utlyste Philips tjänsten som mänsklig försökskanin i det extrema experimentet Philips Wake Up Experiment. Intresset för uppdraget visade sig vara långt över förväntan, över 2 000 personer var beredda att offra sig för bättre morgnar. Experimentet går ut på att en person testar 30 tänkbara och otänkbara väckningsmetoder för att finna det absolut bästa sättet att vakna på.

 

Nu är sökandet efter en testperson avslutat och experimentet kan påbörjas. Valet föll på 24-årige musikern Henrik Ljungqvist som i morse utsattes för den första väckningen av 30. Den första väckningen bestod av en bindgalen wrestler som kastade sig i sängen tidigt på morgonen.

 

– Jag har fruktansvärt svårt att komma upp på morgonen och tänkte att experimentet skulle kunna hjälpa mig med det. Jag vet nog inte riktigt vad det är jag har gett mig in på och det känns som att detta kommer bli helt galet, men kul, så länge det inte har något med spindlar eller ormar att göra, säger försökskaninen Henrik.


Och fler uppseende väckningar är definitivt att vänta under experimentperioden som pågår ända fram till lucia.


– Att väckningsmetoderna är lämpliga i vardagen är kanske inte helt självklart, men vi tror att experimentet kommer att göra många svenskars morgnar bättre oavsett. Vi släpper en ny väckningsfilm varje morgon och att börja varje dag med ett gott skratt när vintermörkret har ett stadigt grepp om oss känns som ett vinnande koncept, säger Carina Franzén, marketing manager på Philips.


Philips Wake Up Experiment är en del i den nordiska lanseringen av den nya, förbättrade versionen av Philips Wake-up Light, den ljusbaserade väckarklockan som väcker på ett naturligt och behagligt sätt, inspirerad av formen och ljuset av en soluppgång.

Experimentet startar den 14/11 och pågår fram till den 13/12 och varje morgon kl. 07.00 publiceras en ny väckningsfilm. Allmänheten kan delta i experimentet genom att föreslå väckningsmetoder som labbet kan genomföra.

 

Följ oss gärna på www.wakeupexperiment.com eller www.facebook.com/Philips.WakeUpExperiment

 

 

Henrik Ljungqvist, mänsklig försökskanin. Foto: Nathalie Cano.

För mer information om Wake Up Experiment

Max Hellström, Pressansvarig Philips Consumer Lifestyle

Phone: +46 708 32 21 05

E-post: max.hellstrom@philips.com
Följ oss gärna också på MyNewsdesk.

 

.

Arbetsgrupp Philips

Carina Franzén, Marketing Manager
Max Hellström, Senior Manager Public Relations
Konstantinos Irina, Nordic Online Marketing Manager
Jonathan Willis, Nordic eTrade Marketing Manager
.

Arbetsgrupp Pronto Communication

Projektledare: Karin Bill
Creative director: Nils von Heijne
Copywriter: Elvira Eriksson           
Produktionsledare: Nathalie Cano

 

Mediabokning: Carat
SEM: MaxLead

 
 
.