Mäns skönhet gäller numera även insidan

september 4, 2013

Groomingtrenden bland män handlar inte bara om att vårda sitt yttre, sin hud och sitt skägg. Ett friskt leende och en tandläkar-ren mun har kommit att bli minst lika viktigt. Och detta är inte något som vi på Philips själva har hittat på. I augusti utsåg det svenska magasinet Café, Philips elektriska tandborste Sonicare DiamondClean till ”Årets Groomingmaskin”.

Motiveringen till Årets Groomingmaskin är så bra att vi inte hade kunnat skriva det bättre själva:
Philips DiamondClean är inte bara en otroligt effektiv eltandborste som på ett sensationellt sätt låter sig laddas genom det medföljande tandborstglaset. Den är dessutom så snygg att den höjer lyxkänslan i badrummet. Precis när man inte trodde att en eltandborste kunde bli bättre slog den här minst sagt slipade diamanten ner och gjorde rent hus – på alla punkter.

Och som om det inte var nog med Cafés utmärkelse, så tycker magasinet Men’s Health så här om samma tandborste:

If you’re meeting your girlfriend’s family and friends for the first time, warm up the awkward tension with a bright smile. The DiamondClean rechargeable Sonic Toothbrush removes more plaque and leaves teeth whiter then scrubbing with a manual toothbrush.

Och så här skulle vi kunna hålla på ett. Faktum är att tidningen Metro och norska magasinet Teknisk Ukeblad och tycker att Philips elektriska tandborstar är bäst i test.

- Den soniska teknologin i våra elektriska tandborstar ger verkligen en helt ny känsla av renhet i munnen, säger Erica Lindqvist, Marketing Manager på Philips Consumer Lifestyle. Och det är så klart väldigt kul att vi i test efter test får det vi redan visste bekräftat igen.

För mer information, vänligen kontakta:

Max Hellström, presschef Philips Consumer Lifestyle

tel: 0708-32 21 05

e-post: max.hellstrom@philips.com

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 24,8 miljarder euro 2012, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press