Philips inviger unika lokaler med enbart LED som belysningslösning

september 26, 2013

Igår invigde Philips Professional Lighting sina nya unika lokaler – med enbart LED som belysningslösning. Detta är ett unikt projekt i Sverige och det firades med seminarier och workshops om framtidens belysning för inom- och utomhusbruk.

Philips nya kontor har det allra senaste inom belysning. Hela kontorsmiljön är ljussatt med
LED-belysning. Det är unikt att en så stor kontorsyta är belyst med bara LED-armaturer. Genom att arbeta med varierande ljusnivåer har kontoret fått en inspirerande ljusmiljö. Ljuset är samlat över arbetsytorna och för att skapa dynamik har man vågat släppa in skuggor i bland annat korridorer. När ytorna är växelvis ljusa och mörka blir ljusmiljön mer levande.

Alla arbetsytor och allmänna ytor har ett ljus med 4000K. Arbetsytorna är belysta av Philips LED-kontorsarmatur SmartBalance – som är ny unik ersättare till T5-armaturer. Besökarna fick bland annat även se utomhusarmaturen Metronomis LED som skapar dynamiskt ljus genom olika mönster på marken, Soundlight Comfort Ceiling, världsnyheten med LED-belysning och ljudabsorption i ett som är ett samarbete mellan Philips och Ecophon, OLED och hur enkelt det är att styra belysningen med en smartphone eller iPad.

Philips inviger unika lokaler med enbart LED som belysningslösning

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Åkesson
Marketing Communication Manager
Tel: + 0708 322 088
E-mail: louise.akesson@philips.com
www.philips.se/lighting

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 119 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 25,4 miljarder euro 2010, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter