Philips audio, video, multimedia och tillbehör blir WOOX Innovations

november 4, 2013

Idag presenteras WOOX Innovations som ett fristående dotterbolag till Philips. WOOX Innovations blir namnet på vad som tidigare kallats Philips audio, video, multimedia och tillbehör. Med en försäljning på $1,6 miljarder och över 2000 anställda runt om i världen är WOOX Innovations nu en av världens största dedikerade tillverkare av connected entertainment.

– Vi strävar efter att hela tiden förbättra underhållningsupplevelsen genom att ständigt utveckla ljudkvaliten, använda den mest avancerade teknologin och samtidigt behålla en sofistikerad design, säger Christer Byfors, Market Leader på WOOX Innovations i Norden. Vi ser optimistiskt på framtiden, mycket tack vare den talang och det engagemang man finner hos våra anställda, återförsäljare och leverantörer. Vi har också en svåröverträffad förmåga att snabbt fånga upp och anpassa oss efter nya trender på marknaden.

Namnet WOOX Innovations står för företagets innovationssjäl. Företaget har en stark marknadsposition över hela världen med produkter inom kategorierna connected audio, hörlurar, dockningshögtalare och hemmabioljud. WOOX Innovations produkter har vunnit många priser tack vare sina tre grundpelare: ljud, design och innovation. Till sin hjälp har företaget mer än 50 designers och 30 ljudexperter som jobbar in-house, samt tillgång till avancerad konsumentinsiktsforskning och produktion. Företaget har sitt huvudkontor i Hong Kong.

I september 2013 så meddelade Philips att man inlett ett samarbete med den globalt erkända Armin van Buuren. Armin som själv ofta kallats innovatör och toppat den erkända Top100-listan i DJ Magazine för fem år i rad kommer att fortsätta hjälpa WOOX Innovations med att ta fram innovationer för både DJ:s och fans.

WOOX Innovations fortsätter att bygga på sin kritikerrosade serie av Fidelio-produkter och kommer dessutom fortsätta att utveckla innovativ marknadskommunikation likt kampanjerna "Obsessed With Sound" och "You Need To Hear This".

Christer Byfors har valts ut som Market Leader för WOOX Innovations i Norden.

För mer information, kontakta:

Christer Byfors, Market Leader i Norden
Mob: +46 708 89 64 70
Mail: christer.byfors@philips.com

Om WOOX Innovations

WOOX Innovations är hängivna åt att hela tiden förbättra underhållningsupplevelsen genom att ständigt utveckla ljudkvaliten, använda den mest avancerade teknologin och samtidigt behålla en sofistikerad design. Med huvudkontor i Hong Kong och över 2000 anställda runt om i världen så kommer WOOX Innovations utveckla, marknadsföra och sälja produkter från Philips audio, video, multimedia och tillbehör över hela världen. WOOX Innovations är ett dotterbolag till Royal Philips N.V. För de senaste nyheterna, besök: www.woox.com/news.