Ny app hjälper svenskarna att bli snoozefria

november 15, 2013

En femtedel av de tillfrågade uppger samtidigt att snoozandet gör dem tröttare och därför har Philips tagit fram appen Unsnooze - The Game.

- Snooze-fenomenet är en riktig vattendelare bland svenskarna. Vissa avskyr det och andra älskar det. Med appen Unsnooze - The Game vill vi på ett lekfullt sätt ge svenskarna chansen att bli snooze-fria och att utmana varandra kring vem som kommer upp ur sängen först, säger Carina Franzén, Marketing Manager, Beauty & Skin Care Nordic, Philips Consumer Lifestyle

Trots att så många som 7 av 10 svenskar uppger att de snoozar hävdar var femte (22,8 procent) att snoozandet gör dem tröttare. I gratis-appen Unsnooze - The Game, kan man utmana vänner och främlingar att bli snoozefria, genom att tävla i vem som kan vakna snabbast.

Undersökningen visar att Stockholmarna är de största snoozarna i landet, medan invånarna i östra Mellansverige och Sydsverige snoozar minst. På nordisk nivå toppar norrmännen snoozelistan, följt av danskarna.

Här snoozar vi mest i Sverige:

1. Stockholm (68 procent)

2. Småland och Västsverige (65 procent/region)

3. Mellersta Norrland och Övre Norrland (62 procent/region)

4. Norra Mellansverige (61 procent)

5. Östra Mellansverige och Sydsverige (60 procent/region)

Här snoozar vi mest i Norden:

1. Norge (82 procent)

2. Danmark (71 procent)

3. Finland (70 procent)

4. Sverige (68 procent)

*Undersökningen genomfördes av Snabba Svar i september 2013. 1013 svenskar i åldrarna 15-70 har tillfrågats.

Appen Unsnooze - The Game laddar man hem i App Store.

I samband med detta lanserar Philips också en kampanjsida och en kampanjfilm.

För mer information kontakta:

Max Hellström, Senior Manager Public Relations
Philips Consumer Lifestyle & Corporate Communications Nordic
email: max.hellstrom@philips.com

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 24,8 miljarder euro 2012, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press