Slut med skrynklor och veck med nya Philips Steam&Go

juni 25, 2014

Stockholm, Sweden – Steam&Go är ett modernt och tidseffektivt sätt att vårda sina plagg, utan att behöva ta fram strykbrädan. Steamern kan användas på alla material, till och med ömtåligt siden och skör spets.

– Många av de plagg som hänger i våra garderober idag är svåra att stryka och kan därför vara svåra att hålla snygga eller att fräscha upp själv. Med Steam&Go går det snabbt att få en skrynklig blus slät eller att fräscha upp ett plagg mellan kemtvättarna, säger Jessica Sars, nordisk marknadsansvarig för klädvård på Philips.

Steam&Go hålls enkelt i handen och är därför lika användbar hemma som på resa. Steamern är redo att användas på bara några sekunder och ger snabbt resultat tack vare det konstanta flödet av ånga.

– Bra klädvård är sådan som funkar i vardagen och det kännetecknar Steam&Go. Oavsett om du är på resa och vill få bort packningsvecken på strandshortsen eller bara behöver fräscha upp festklänningen är Steam&Go enkel och snabb att använda, säger Jessica Sars.

Steamern har en automatisk pump som släpper ut en konstant ström av ånga med ett enkelt knapptryck och slätar effektivt ut veck även på ömtåliga material. Den har en avtagbar vattentank som skapar tillräckligt med ånga för ett plagg åt gången.

För produktspecifikation och pris, klicka här eller här.

Besök gärna Philips på FacebookInstagram och YouTube.

Philips Steam&Go

För mer information, kontakta:

Jessica Sars
Nordisk marknadsansvarig för klädvård, Philips.
E-mail: jessica.sars@philips.com

För bilder och produktprover, kontakta:

Frida Lind
Geelmuyden Kiese
E-mail: frida.lind@gknordic.com

Om Philips:

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom meningsfulla innovationer inom hälsa, livsstil och ljus.

Philips, vars huvudkontor ligger i Holland, hade en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013 och har över 115 000 anställda i mer än 100 länder. Företaget är marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press