Philips Avent – stolt vinnare av årets content marketing i Spinn 2014

november 21, 2014

 

Joller, en podcast där föräldraskap diskuteras föräldrar emellan, är vinnare av bästa content marketing i Spinn 2014! Podcasten är framtagen av Pronto för Philips Avent och är inne på sin tredje säsong.

 

"Vi är väldigt stolta över priset som bästa content marketing i Spinn 2014. Joller är en långsiktig varumärkesbyggande satsning för våra produkter för föräldrar och barn, och är innovativ då vi använder oss av podcastformatet i stafettform. Vi når ut till målgruppen genom att vi belyser ämnen som är direkt relevanta för dem i en kanal som finns tillgänglig när de vill. Alltifrån sömn, amning till pappans roll och teknik för barn har diskuterats", säger Jenny Flodman, marknadsansvarig för Philips Avent.

 

Philips är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Företaget är marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård.

 

Läs mer om Joller på Philips.se.

 

Läs mer om juryns motivering och Spinn här.

Om Philips

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press

.