Philips lanserar Lumea IPL Prestige

Långvarig och smärtfri hårborttagning för både kropp och ansikte

16 Maj, 2017

Lumea IPL Prestige

Philips Lumea IPL Prestige är det senaste tillskottet bland Philips IPL-produkter. En modell som kan användas med eller utan sladd för att effektivt ta bort oönskad hårväxt på kroppen samt i ansiktet, i upp till åtta veckor. Den nya modellen har extra tillbehör speciellt anpassade för behandling av armhåla, bikini samt för oönskad hårväxt i ansiktet.

Över åtta av tio kvinnor i Norden använder rakning som primär hårborttagningsmetod (källa: Snabba Svar 2016). Med Philips IPL-behandling slipper användaren bieffekterna av rakning och får ändå len och hårfri hud i upp till åtta veckor. Philips Lumea Prestige har utformats för att ge en anpassad hårborttagningslösning för hela kroppen, inklusive extra specialformade tillbehör för skonsam behandling av ansikte, armhåla samt bikinilinje.

- Philips lanserade sin första IPL-produkt för över sex år sedan och idag är vi ledande inom teknik som saktar in hårets återväxt. Lagom till sommaren känns det därför roligt att ha utvecklat en sladdlös produkt speciellt anpassad för olika behandlingsområden för både kropp och ansikte, säger säger Jenny Flodman, Marknadschef för Philips Beauty.

Den ljusbaserade IPL-tekniken (Intense Pulsed Light), är samma teknologi som används på professionella skönhetssalonger, med skillnaden att Lumea IPL inte är permanent hårborttagning, du måste upprepa behandlingen ungefär var åttonde vecka. IPL är en ljuspulsbehandling som når djupt ner i hårsäcken och försätter den i en vilofas, vilket saktar in hårets återväxt och efter en tids behandling ger en hårfri och silkeslen hy i upp till åtta veckor.

Philips Lumea Prestige innehåller även en SmartSkin-sensor för att fungera så effektivt som möjligt för olika hår- och hudtyper. Genom ett knapptryck kan användaren mäta hår- och hudförutsättningar samt anpassa inställningar för att uppnå ett så effektivt resultat som möjligt.

Philips Lumea IPL Prestige finns att köpa på philips.se samt diverse elfackkedjor och kostar 5999 SEK.

Philips Lumea
Om Lumea IPL Prestige

• Hårfri hud i upp till åtta veckor

• Skonsam mot huden

• Lumea Prestige har ett stort behandlingsfönster (4 cm²) som gör att du snabbt kan behandla stora ytor på kroppen: 40% snabbare än föregångaren *
  • Ett mindre tillbehör för ansiktet (2 cm²) med ett inbyggt ljusfilter, för extra skydd och effektivt hårborttagning på känsliga områden, som exempelvis överläpp och haka.

• Specialanpassade/formade tillbehör för armhåla och bikini för effektiv behandling Kan användas med sladd eller utan för extra bekvämlighet

• SmartSkin-sensorn gör det enkelt att välja rätt nivå för just din hudton och mäter dessutom av din hudton och ger anpassade råd för lämplig intentsitetsnivå.

* med sladd jämfört med SC2009.

8,5 min för båda nedre benen, 1,5 min för ansiktet, 2 min för bikinilinjen, 1,5 min för armhålan. 15 min varannan vecka, vilket innebär enbart 60 min under de två första initiala månderna.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Fannie Friberg, PR-kontakt
Mail: fannie.friberg@spotlightpr.se
Telefon: +46 (0)735- 31 49 78

Om undersökningen

Frågorna ställdes via SnabbaSvar.se under 2016 och totalt intervjuades 551 kvinnor i åldern 20-44 år.

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag med högteknologiska produkter och tjänster inom hälsa och sjukvård. Fokus är att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat för hela hälsokedjan från en sund livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, behandling via avancerad bildvisualisering, patientmonitorering, e-hälsa och informationsteknologi, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2016 en försäljning på 17,4 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 71 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press.