0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Philips-ångstrykjärnet värms inte upp längre

    Publicerad på 10 november 2023
    Om Philips-ångstrykjärnet har slutat värmas upp kan det finnas flera orsaker. Här kan du ta reda på hur vi kan hjälpa dig.
    En lampa blinkar blått eller vitt på Philips-strykjärnet med ånggenerator:
    Om strykjärnet med ånggenerator är påslaget och den blå/vita strömlampan eller LED-lampan på handtaget blinkar, men stryksulan förblir kall, kan strykjärnet med ånggenerator vara i läget för automatisk avstängning.

    När strykjärnet inte har använts på 5–10 minuter försätts det i läget automatisk avstängning. Tryck på på/av-knappen för att använda det igen.

    Uppvärmningslampan blinkar på Philips-ångstrykjärnet:
    Om ångstrykjärnet lämnas oanvänt i horisontellt läge längre än 30 sekunder eller vertikalt (på hälstödet) längre än 8 minuter stängs det av automatiskt av säkerhetsskäl.

    När det händer blinkar uppvärmningslampan. Flytta strykjärnet för att aktivera det så att det börjar värmas upp.


    Ingen lampa blinkar (gäller endast STH2050):
    När du använder det handhållna ångstrykjärnet i samma läge kontinuerligt i 12 minuter slutar det fungera automatiskt. Tryck på valfri knapp för att aktivera ångstrykjärnet igen.
    Informationen nedan gäller inte STH2050.
    Kontrollera att du ställer in temperaturen på önskad inställning baserat på det tyg du ska stryka.

    Stryksulan bör vara varm efter två till tre minuter.

    Om det är svårt att få bort veck kan det hända att plagget inte är tillräckligt fuktigt. Blöt plagget något och justera temperaturvredet till ett varmare läge.
    Kontrollera nätsladden, kontakten och vägguttaget. Se till att allt är ordentligt anslutet.
    Om strykjärnet har två spänningsinställningar kontrollerar du att det är inställt enligt din plats (till exempel 120 V eller 240 V).
    Om så är fallet kan det finnas ett internt elektriskt fel på strykjärnet.

    I så fall rekommenderar vi att du kontaktar oss.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.