nov 30, 2017

Nytt år, nya vanor! Effektiv plackborttagning och förbättrad munhälsa med Sonicare DiamondClean

Vill du ge dina tänder lite kärlek inför det nya året? Prova då eltandborsten Sonicare DiamondClean. Med DiamondClean får du en uppfriskande rengöring varje dag. Den tar bort upp till tio gånger mer plack jämfört med en manuell tandborste1 och ger förbättrad munhälsa inom bara två veckor.2 Dessutom har den en snygg ergonomisk design och levereras med ett praktiskt reseetui.

Unik teknik för ordentlig och skonsam rengöring
Rengöring med eltandborste rekommenderas av Sveriges Tandläkarförbund. Den soniska tekniken hos DiamondClean arbetar med högfrekvent svepande rörelser som pressar vattnet och tandkrämen in mellan tänderna. Därför ger den soniska tekniken både effektiv rengöring och friskare tandkött, jämfört med manuell tandborstning.3 Tänderna rengörs skonsamt med 31 000 borsttag/minut.

Tar bort upp till tio gånger mer plack
DiamondClean tar bort upp till tio gånger mer plack jämfört med en manuell tandborste.1 Den kraftfulla men ändå skonsamma rengöringen bidrar till synbart vitare tänder inom en vecka4 och ett friskare tandkött inom två veckor.2 Oavsett vilka individuella behov man har kan man använda DiamondClean för säker borstning. Den soniska tekniken kan även användas av den som har tandställning, fyllningar, kronor eller skalfasader.

Fem lägen för optimal munvård
DiamondClean har fem lägen som täcker alla behov:

• Clean är läget för att få en utomordentlig rengöring varje dag.
  • Gum care är tandköttsläget som varsamt masserar tandköttet.
  • Deep clean är läget för extra svåråtkomliga områden.
  • Sensitive är det skonsamma läget som ger en varsam men ändå effektiv rengöring av känsligt tandkött.
  • White är perfekt för att ta bort fläckar på tänderna.

Sonicare DiamondClean – ditt sällskap på resan
DiamondClean kommer med ett lyxigt USB-resefodral fungerar även som en laddare så att batteriet kan laddas under resan. Placera tandborsten i fodralet och anslut det till en bärbar dator eller ett vägguttag. Dessutom ingår en hållare som håller borsthuvudet rent när du reser. När du är hemma använder du det eleganta laddningsglaset som passar in i badrummet och även fungerar som ett vanligt tandborstglas för munsköljning efter tandborstningen.

Korta fakta om Sonicare DiamondClean

• Snygg design. DiamondClean finns i fyra färger – svart, vit, roseguld/vit och rosa.
  • Fem inställningar. DiamondClean levereras med fem lägen som täcker ett urval av behov: Clean, Gum care, Deep clean, Sensitive och White.
  • Tre borsthuvuden. DiamondClean kommer med tre borsthuvuden som enkelt knäpps på handtaget.
  • Belyst display. När tandborsten sätts på lyser den unika displayen upp och visar de fem borstinställningarna.
  • Unikt laddningsglas med induktionsteknik. För att ladda DiamondClean placeras borsten bara i det eleganta tandborstglaset med laddningsfunktion.
  • Snyggt och praktiskt reseetui med USB-port. Laddas enkelt upp på resan i resefodralet, via datorns USB-port eller genom stickkontakten.
  • Lång batteritid. DiamondClean går på litiumjonbatterier – en laddning håller upp till 3 veckor.
  • Försäljningsställen: DiamondClean finns hos välsorterade elektronikkedjor och Philips DiamondClean Smart finns hos välsorterade elektronikkedjor och går även att beställa på www.philips.se
  • Rekommenderat cirkapris: 2099 kr

1- Med AdaptiveClean-borsthuvudet, baserat på två borstningar à två minuter per dag, i standardläge.

2- Jämfört med en vanlig tandborste.

3- Delaurenti M, et al. An Evaluation of Two Toothbrushes on Plaque and Gingivitis. Journal of Dental Research. 2012, 91(Special Issue B):522.

4- Med DiamondClean-borsthuvudet, baserat på två borstningar à två minuter per dag, i standardläge.

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag med högteknologiska produkter och tjänster inom hälsa och sjukvård. Fokus är att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat för hela hälsokedjan från en sund livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, behandling via avancerad bildvisualisering, patientmonitorering, e-hälsa och informationsteknologi, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2016 en försäljning på 17,4 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 70 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press.