nov 30, 2017

Framtidens tandvård är här! Nya, revolutionerande Sonicare DiamondClean Smart är vår bästa eltandborste någonsin

Vill du ge dina tänder omtanke utöver det vanliga? Nu finns en ny eltandborste för dig som gillar innovativ teknik och snygg design. DiamondClean Smart kombinerar det allra bästa i Sonicare-prestandan med revolutionerande sensorteknik för individanpassad coaching. Det här är det bästa munvårdssystemet vi har skapat hittills. Tandborstning har aldrig känts lyxigare – eller smartare.

Överlägsen rengöring av tänder och tandkött

Rengöring med eltandborste rekommenderas av Sveriges Tandläkarförbund. Med DiamondClean Smart får du en överlägsen rengöring av både tänder och tandkött och synbart vitare tänder tack vare effektiv fläckborttagning. Det här gör DiamondClean Smart:

• Tar bort upp till 100 % fler fläckar på bara tre dagar.1
  • Tar bort upp till 10 gånger mer plack på svåråtkomliga ställen.2
  • Ger upp till 7 gånger friskare tandkött på bara två veckor.3

Personliga råd i realtid med Sonicares app

Nya DiamondClean Smart är ett komplett munvårdssystem för optimal munhälsa. Med hjälp av Philips Sonicares app får du personlig coaching i realtid. Appen har utformats i nära samarbete med tandläkare och tandhygienister. Med högpresterande borsthuvuden kan du fokusera på alla delar av din munhälsa samtidigt som Smart-sensortekniken ger dig personlig feedback och tips. På så vis förbättrar du kontinuerligt din borstteknik.

Hur fungerar Smart-sensortekniken?
Med de tre inbyggda Smart-sensorerna kan du spåra exakt var och hur du borstar – allt i realtid.

1. Lokaliseringssensorn visar var du borstat och gulmarkerar om du missar några områden.
  2. Trycksensorn varnar dig om du trycker för hårt.
  3. Skrubbningssensorn hjälper dig att minimera ”skrubbningen” för att optimera tekniken och få en skonsam rengöring.

Allt visas i en 3D-vy av munnen direkt på telefonen, helt utan hjälp av kamera eller annan teknik. Allt som behövs är en aktiv Bluetooth-koppling.

Korta fakta om Sonicare DiamondClean Smart

• Sober och innovativ design. DiamondClean Smart i ergonomisk design finns i fyra färger – vit, svart, grå och mörkblå.
  • Fem inställningar. DiamondClean Smart levereras med fem lägen som täcker ett urval av behov: Clean, White, Gum health, Deep clean och Tongue care.
  • Tre borsthuvuden. Dessa är Premium Plaque Control, Premium Gum Care, Premium White. Det medföljer även en tungborste, TongueCare+.
  • Belyst display. När tandborsten sätts på lyser den unika displayen upp och visar de fem borstinställningarna.
  • Unikt laddningsglas med induktionsteknik. För att ladda DiamondClean Smart placeras borsten bara i det eleganta tandborstglaset med laddningsfunktion.
  • Lyxigt reseetui med USB-port. Laddas enkelt upp på resan i resefodralet, via datorns USB port eller genom stickkontakten.
  • Lång batteritid. DiamondClean Smart går på litiumjonbatterier – en laddning håller upp till 2 veckor.
  • Försäljningsställen: DiamondClean Smart finns hos välsorterade elektronikkedjor och går även att beställa på www.philips.se
  • Rekommenderat cirkapris: 3299 kr

1- Jämfört med en vanlig tandborste med en ledande whitening-tandkräm.

2- Jämfört med en vanlig tandborste.

3- Jämfört med en vanlig tandborste.

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag med högteknologiska produkter och tjänster inom hälsa och sjukvård. Fokus är att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat för hela hälsokedjan från en sund livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, behandling via avancerad bildvisualisering, patientmonitorering, e-hälsa och informationsteknologi, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2016 en försäljning på 17,4 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 70 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press.