0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min SENSEO® gör mindre kaffe än tidigare

    Publicerad på 14 November 2023
    Om din SENSEO® plötsligt börjar producera mindre kaffe än tidigare går du till avsnitt A. Om du märker att kaffemängden som produceras över tid från din SENSEO minskar går du till avsnitt B.
    Felaktiga inställningar
    Vissa SENSEO®-modeller levereras med olika volyminställningar (se bild). Kontrollera inställningarna på din maskin. Om den är inställd på att brygga mindre kaffe ändrar du inställningarna med hjälp av instruktionerna i användarhandboken.

    Använda efter en längre tid
    Om du använder din SENSEO® efter en längre tid kan det finnas lite luft i maskinen. Det kan leda till att kaffemängden minskar. Testa att skölja igenom maskinen för att försöka åtgärda problemet. Fyll vattentanken och gör en kopp kaffe utan att använda kapslar. 
    SENSEO-kaffevolyminställningar
    Kapselhållaren är igentäppt
    Kapselhållaren i din SENSEO®-kaffemaskin kan vara igentäppt. Försök använda en annan kapselhållare som medföljde maskinen. Om det här åtgärdar problemet ska du rengöra kapselhållaren med en borste (se bild) eller i diskmaskinen. Om rengöring inte åtgärdar problemet kan du köpa en ny kapselhållaren i vår onlinebutik.

    Kalkavlagringar
    Avkalka din SENSEO®-kaffemaskin minst var tredje månad för att hålla din maskin fri från kalkavlagringar. Du hittar detaljerade avkalkningsinstruktioner i användarhandboken eller på vår avkalkningssida

    Om inget av detta löser problemet kan du kontakta oss för att få mer hjälp.
    Rengöra SENSEO-kapselhållaren
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.