Philips support
Jag kan inte öppna locket på min SENSEO® kaffemaskin
Publicerad på 14 November 2023
En tilltäppt kapselhållare kan få locket till din SENSEO® kaffemaskin att fastna. Använd de här stegen för att försöka öppna locket på maskinen.
- Följ dessa steg för att ta bort och rengöra kapselhållaren:
- Stäng av SENSEO®-kaffemaskinen.
- Dra upp spaken så långt det går och vänta i 24 timmar innan du öppnar locket igen. Du måste eventuellt använda ganska mycket kraft.
- Ta bort kapselhållaren.
- Rengör silen i mitten av kapselhållaren med en borste eller i diskmaskinen.
För att förhindra att det här händer igen ska du se till att regelbundet avkalka din SENSEO®-kaffemaskin med kapselhållaren på plats.
Om det här inte löste problemet kontaktar du oss.
Letar du efter något annat?
Upptäck alla alternativ för Philips support
Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.