0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min SENSEO®-kaffemaskin läcker

    Publicerad på 14 November 2023
    Om du upptäcker att kaffe eller vatten läcker från din SENSEO®-kaffemaskin kan det finnas en enkel lösning på problemet. Använd dessa möjliga orsaker och lösningar för att lösa det själv.
    Identifiera först varifrån läckan kommer via bilden nedan. 
    • Läcker din SENSEO®-kaffemaskin nära underdelen? Gå till avsnitt A
    • Läcker din SENSEO®-kaffemaskin från pipen eller brygghuvudet? Gå till avsnitt B
    Var läcker din SENSEO-kaffemaskin
    För mycket vatten i behållaren
    Fyll inte vattenbehållaren över maxnivån för att förhindra att det rinner över. För mycket vatten kan leda till att överflödigt vatten hamnar längst ned på din SENSEO®-kaffemaskin.

    Full droppbricka
    Töm droppbrickan på SENSEO®-kaffemaskinen regelbundet för att förhindra att det rinner över.

    Vattenbehållaren är sprucken eller trasig
    Om vattenbehållaren är sprucken, skadad eller trasig kan du beställa en ny i vår onlinebutik.

    Läcker maskinen fortfarande från botten och de här lösningarna löste inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
     
    Kaffekapseln är inte rätt placerad
    Placera kaffekapslarna med den utbuktande sidan nedåt i mitten av kapselhållaren för att få ett bra kaffeflöde.

    Tätningsringen av gummi har fastnat
    Se till att tätningsringen av gummi är korrekt placerad runt kanten av vattenspridningsplattan (se bild 1).

    Igentäppt kapselhållare
    Rengör silen i mitten av kapselhållaren med en borste och varmt vatten eller i diskmaskinen (se bild 2). Om silen fortfarande är tilltäppt efter rengöringen ska du avkalka kapselhållaren genom att lägga den i avkalkningsmedel och låt det stå i 30 minuter.

    Igentäppt kaffepip
    Ta isär kaffepipen till din SENSEO®-kaffemaskin och rengör alla delar med varmt vatten eller i diskmaskinen. Detaljerade instruktioner om hur du tar isär och rengör kaffepipen finns i användarhandboken som medföljde apparaten.

    Kaffeuppsamlaren saknas
    Se till att du alltid använder kaffeuppsamlaren när du använder din SENSEOⓇ Switch-kaffemaskin. Utan kaffeuppsamlaren kan det läcka vatten nära kaffepipen.

    Vatten droppar vid uppvärmning
    Om du märker att vatten droppar ur kaffepipen när apparaten värms upp behöver du kalka av maskinen. Det här är normalt för SENSEOⓇ Switch och droppandet slutar när vattnet har värmts upp. 

    Om ingen av dessa lösningar löser problemet kan du kontakta oss för att få mer hjälp.
     
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.