0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-nästrimmer fungerar inte

    Publicerad på 9 mars 2023
    Om nästrimmern inte fungerar kan felsökningstipsen nedan hjälpa dig att hitta en lösning.

    Vi rekommenderar att du följer stegen i den ordning som anges nedan. Mellan stegen kontrollerar du om problemet är åtgärdat innan du går vidare till nästa steg. Alternativt kan du titta på videon nedan för att åtgärda problemet.
    Nästrimrar har ett skydd, t.ex. modeller med en trimsax på varje sida, vilket säkerställer att bladen inte kommer i direkt kontakt med huden. Skyddet lämnar kvar korta hårstrån. Det ger dig en renrakad look utan risk för skärsår, inåtväxande hårstrån eller hårdragning.

    För in trimmern i näsan. Vrid trimhuvudet för att fånga hårstråna som växer i olika riktningar. För inte in trimhuvudet för långt i näsborren. För huvuden med en roterande spets för du in det cirka 5 mm. För trimhuvuden med en linjär spets för du in det cirka 12 mm. När du roterar kan du hålla trimmerns platta sida mot huden för att minska eventuell kittlande effekt.

    Fäst alltid ögonbrynskammen på trimhuvudet när du trimmar ögonbrynen. Kammen gör att du kan trimma håret till önskad längd. 
    Philips klipprestanda för nästrimmer
    Philips-nästrimmern kan sluta fungera när batteriet är slut. Utför följande åtgärder för att bekräfta detta:
    1. Stäng av nästrimmern.
    2. Ta bort trimhuvudet och slå på trimmern.
    3. Om motorn är igång och sprinten roterar är både batteriet och handtaget okej. Om inte, är trimmerns batteri urladdat.
    4. Sätt tillbaka huvudet på trimmern och ladda nästrimmern. 
    • Laddningsbara produkter: När du laddar trimmern ska du använda originalladdaren som medföljde enheten. Mer information om laddning finns i användarhandboken. 
    • För nästrimrar med engångsbatterier hittar du vidare instruktioner nedan.
    Om du har en nästrimmer som drivs med AA-engångsbatterier kan det vara dags att byta ut dem. Åtgärda det här problemet genom att byta ut batteriet mot ett nytt. När du byter ut batteriet ska du se till att batteriets poler (+ och −) är placerade åt rätt håll. Detta anges på batterifacket.  
    Engångsbatteri för trimrar
    Om du har bekräftat att Philips-nästrimmern är fulladdad men fortfarande inte fungerar kanske den inte fungerar eftersom den är smutsig och klippenheten är blockerad. Vi rekommenderar att du rengör nästrimmern efter varje användning för optimala prestanda.

    Följ våra rengöringsråd nedan:
    1. Skölj trimmerhuvudet på nästrimmern med varmt vatten. Slå på nästrimmern efter 15 sekunder och stäng av apparaten igen efter 5 sekunder. Försök igen några gånger.
    2. Om det inte räcker att skölja trimhuvudet under kranen sänker du ned trimhuvudet i ett glas med varmt vatten i några minuter. Lägg inte trimmerhandtaget i vattnet eftersom det då kan skadas. Upprepa steg 1 igen.
    3. Om det inte hjälper tar du bort nästrimmertillbehöret och blötlägger den delen separat i vatten i 30 minuter. Sätt tillbaka det och upprepa steg 1 igen.
    4. Om trimmern fungerar igen: Skaka försiktigt bort överflödigt vatten och låt trimmern lufttorka.
    5. För bästa resultat bör du rengöra nästrimmern efter varje användning och regelbundet smörja trimhuvudet med en droppe av den medföljande oljan eller symaskinsolja.
    Trimmerns skärenhet är blockerad
    Om inget av dessa tips hjälper kan nästrimmern ha skadats internt. Vi rekommenderar att du begär en reparation eller ett byte av nästrimmern. 
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.