0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Varför är Youtube appen inte längre tillgänglig?

    Publicerad på 2019-03-18

    Situation
    YouTube-appen stänger slumpmässigt sig själv eller hänger sig

    Svara

    YouTube-appen har installerats felaktigt eller behöver uppdateras till en nyare appversion.
    Eftersom Google tog avstånd från API v2 i april 2015 stöds inte längre den gamla förinställda YouTube-appen. YouTube har för närvarande två tillgängliga appar för Android TV-apparater. För Android TV från 2014 [YouTube för Google-TV] (YouTube for Google TV) och för Android TV från 2015 [YouTube för Android-TV] (YouTube for Android TV)

    För att fortsätta använda YouTube via TV:n ska du installera den nya YouTube-appen från Google Play-butiken enligt följande:

    1. Avinstallera den inkompatibla appen

    Om appen [YouTube för Google-TV] (YouTube for Google TV) för närvarande är installerad, avinstallerar du den från TV:n.
    Den app som är installerad för närvarande hittas via Google Play-butiken:
    ● Välj knappen till vänster om Google Play-sökfältet och tryck på [OK] på fjärrkontrollen för att öppna Google Play-menyn

    ● Välj alternativet [Mina appar] (My apps) för att visa listan över installerade appar
    ● Välj den för närvarande installeradeYouTube-appen i listan
    ● Välj alternativet Avinstallera och tryck på [OK] på fjärrkontrollen

    2. Uppdatera den förinstallerade appen

    Sedan kan Google TV-appen installeras så här:
    ● Öppna Google Play-butiken på TV:n
    ● Sök efter appen [YouTube för Android-TV]

    Obs! Om den förinstallerade YouTube-appen inaktiverats manuellt behöver du återaktivera appen först. För att göra det väljer du den gröna knappen Aktivera och trycker på [OK] på fjärrkontrollen. Därefter fortsätter du med stegen nedan.

    ● Välj den vita knappen Uppdatera och vänta tills appen uppdaterats

    ● Om uppdateringen lyckades kommer den tidigare förinstallerade symbolen att ändras till den nya symbolen

    3. Utför en hård återställning

    • Stäng av TV-apparaten.
    • Dra ur TV:ns strömkabel
    • Vänta i en minut (efter att lysdioden har släckts) innan du återansluter strömförsörjningskabeln
    • Slå på TV-apparaten igen

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 55PFT6510/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 50PFT5300/12 . Klicka här för att visa fler produktnummer Klicka här för att visa färre produktnummer

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.