1
Produkter

Robotdammsugare

Uppkopplad robotdammsugare, Schemalägg städningen, TriActive XL - extra brett munstycke, Virtuell vägg FC8832/01

Felsökning

Min Philips SmartPro-robots anslutning fungerar inte

Om anslutningen till Philips SmartPro-roboten inte fungerar eller om du inte kan slutföra enkel Wi-Fi-konfigurering kanske det finns en enkel lösning. Kontrollera möjliga orsaker och lösningar nedan.

Du inte har startat enkel Wi-Fi-installation

Följ anvisningarna på skärmen i SmartPro-appen. Tryck på ”get started” (kom igång) och sedan “connect your robot” (anslut din robot) för att starta enkel Wi-Fi-installation.

Wi-Fi-installationsskärmar SmartPro-app

Du har inte växlat till nätverket "Philips Setup” (Philips-installation)

I steg 3 av enkel Wi-Fi-installation måste du öppna telefonens inställningar och trycka på Wi-Fi-inställningar. I nätverkslistan trycker du på “PHILIPS Setup” (PHILIPS-installation). När det är klart återgår du till SmartPro-appen.

Välj PHILIPS-installationsskärmar i SmartPro-appen

Enheten eller smarttelefonen befinner sig inte inom räckhåll för Wi-Fi routern

Se till att SmartPro-roboten och din smarttelefon befinner sig inom räckvidden för Wi-Fi-routern så att de kan ta emot en stark Wi-Fi-signal.

Enheten är inte i Wi-Fi-anslutningsläge

Ställ in din Philips SmartPro-robot i Wi-Fi-anslutningsläge. Tryck länge på Wi-Fi-knappen på roboten tills Wi-Fi-ikonen på displayen börjar blinka orange.

Placering av orange Wi-Fi-lysdiod i Philips SmartPro-roboten

Wi-Fi-nätverket är inte lämpligt för SmartPro-roboten

Philips SmartPro-roboten är endast kompatibel med 802.11 b/g/n Wi-Fi-nätverket (2,4 GHz). Enheten är inte kompatibel med 802.11a Wi-Fi-nätverket (5 GHz). Om du behöver mer information om att konfigurera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Brandväggsinställningarna hindrar SmartPro-roboten från att ansluta till Wi-Fi-nätverket

Brandväggsinställningarna kan förhindra anslutning av Philips SmartPro-roboten till Wi-Fi-nätverket. Det kan bero på att MAC-adressfiltrering är aktiv. Se till att MAC-adressen för SmartPro-roboten läggs till i listan med enheter som kan få åtkomst till Wi-Fi-nätverket.

MAC-adressen är en unik identifierare av enheten. MAC-adressen finns tryckt på ett klistermärke som sitter under robotens dammpåse eller under enhetens batteri. Om du behöver mer information eller hjälp att installera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

Din smarttelefon kör Android 6.0.1

En del användare som har en smarttelefon med Android-version 6.0.1 kanske inte kan ansluta SmartPro-appen till sin SmartPro Active-anslutna robotdammsugare. Felet uppstår i steg 3/4 i den enkla Wi-Fi-installationen, när du byter Wi-Fi-nätverket “Philips Setup” (Philips-installation) kan SmartPro-appen i vissa fall inte slutföra Wi-Fi-installationsprocessen.

Ny version av appen löser det här problemet
En korrigering som löser det här problemet kommer att implementeras i nästa version av SmartPro-appen. Den blir tillgänglig i Android-appbutiker i maj 2017.

Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: FC8832/01 .

Är detta inte det du söker efter?

Har vi besvarat din fråga?

Om inte, kontakta oss.