1
Produkter

Robotdammsugare

Uppkopplad robotdammsugare, Schemalägg städningen, TriActive XL - extra brett munstycke, Virtuell vägg FC8832/01

Felsökning

Min Philips SmartPro-robots anslutning fungerar inte

Om anslutningen till Philips SmartPro-roboten inte fungerar eller om du inte kan slutföra enkel Wi-Fi-konfigurering kanske det finns en enkel lösning. Kontrollera möjliga orsaker och lösningar nedan.

Du inte har startat enkel Wi-Fi-installation

Följ anvisningarna på skärmen i SmartPro-appen. Tryck på ”get started” (kom igång) och sedan "connect your robot” (anslut din robot) för att starta enkel Wi-Fi-installation.

Wi-Fi-installationsskärmar SmartPro-app

Du har inte växlat till nätverket "Philips Setup” (Philips-installation)

I steg 3 av enkel Wi-Fi-installation måste du öppna telefonens inställningar och trycka på Wi-Fi-inställningar. I nätverkslistan trycker du på "PHILIPS Setup” (PHILIPS-installation). När det är klart återgår du till SmartPro-appen.

Välj PHILIPS-installationsskärmar i SmartPro-appen

Enheten eller smarttelefonen befinner sig inte inom räckhåll för Wi-Fi routern

Se till att SmartPro-roboten och din smarttelefon befinner sig inom räckvidden för Wi-Fi-routern så att de kan ta emot en stark Wi-Fi-signal.

Enheten är inte i Wi-Fi-anslutningsläge

Ställ in din Philips SmartPro-robot i Wi-Fi-anslutningsläge. Tryck länge på Wi-Fi-knappen på roboten tills Wi-Fi-ikonen på displayen börjar blinka orange.

Placering av orange Wi-Fi-lysdiod i Philips SmartPro-roboten

Wi-Fi-nätverket är inte lämpligt för SmartPro-roboten

Philips SmartPro-roboten är endast kompatibel med 802.11 b/g/n Wi-Fi-nätverket (2,4 GHz). Enheten är inte kompatibel med 802.11a Wi-Fi-nätverket (5 GHz). Om du behöver mer information om att konfigurera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Brandväggsinställningarna hindrar SmartPro-roboten från att ansluta till Wi-Fi-nätverket

Brandväggsinställningarna kan förhindra anslutning av Philips SmartPro-roboten till Wi-Fi-nätverket. Det kan bero på att MAC-adressfiltrering är aktiv. Se till att MAC-adressen för SmartPro-roboten läggs till i listan med enheter som kan få åtkomst till Wi-Fi-nätverket.

MAC-adressen är en unik identifierare av enheten. MAC-adressen finns tryckt på ett klistermärke som sitter under robotens dammpåse eller under enhetens batteri. Om du behöver mer information eller hjälp att installera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: FC8832/01 .

Är detta inte det du söker efter?

Har vi besvarat din fråga?

Om inte, kontakta oss.