1
0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    • Fördelar med Philips Shop

    • 30 dagars returgaranti

    • 2 års garanti

    Produkter

    Robotdammsugare

    Uppkopplad robotdammsugare, Schemalägg städningen, TriActive XL - extra brett munstycke, Virtuell vägg FC8832/01

    Felsökning

    Min Philips SmartPro-robots anslutning fungerar inte

    Om anslutningen till Philips SmartPro-roboten inte fungerar eller om du inte kan slutföra enkel Wi-Fi-konfigurering kanske det finns en enkel lösning. Kontrollera möjliga orsaker och lösningar nedan.

    Du inte har startat enkel Wi-Fi-installation

    Följ anvisningarna på skärmen i SmartPro-appen. Tryck på ”get started” (kom igång) och sedan "connect your robot” (anslut din robot) för att starta enkel Wi-Fi-installation.

    Wi-Fi-installationsskärmar SmartPro-app

    Du har inte växlat till nätverket "Philips Setup” (Philips-installation)

    I steg 3 av enkel Wi-Fi-installation måste du öppna telefonens inställningar och trycka på Wi-Fi-inställningar. I nätverkslistan trycker du på "PHILIPS Setup” (PHILIPS-installation). När det är klart återgår du till SmartPro-appen.

    Välj PHILIPS-installationsskärmar i SmartPro-appen

    Enheten eller smarttelefonen befinner sig inte inom räckhåll för Wi-Fi routern

    Se till att SmartPro-roboten och din smarttelefon befinner sig inom räckvidden för Wi-Fi-routern så att de kan ta emot en stark Wi-Fi-signal.

    Enheten är inte i Wi-Fi-anslutningsläge

    Ställ in din Philips SmartPro-robot i Wi-Fi-anslutningsläge. Tryck länge på Wi-Fi-knappen på roboten tills Wi-Fi-ikonen på displayen börjar blinka orange.

    Placering av orange Wi-Fi-lysdiod i Philips SmartPro-roboten

    Wi-Fi-nätverket är inte lämpligt för SmartPro-roboten

    Philips SmartPro-roboten är endast kompatibel med 802.11 b/g/n Wi-Fi-nätverket (2,4 GHz). Enheten är inte kompatibel med 802.11a Wi-Fi-nätverket (5 GHz). Om du behöver mer information om att konfigurera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

    Brandväggsinställningarna hindrar SmartPro-roboten från att ansluta till Wi-Fi-nätverket

    Brandväggsinställningarna kan förhindra anslutning av Philips SmartPro-roboten till Wi-Fi-nätverket. Det kan bero på att MAC-adressfiltrering är aktiv. Se till att MAC-adressen för SmartPro-roboten läggs till i listan med enheter som kan få åtkomst till Wi-Fi-nätverket.

    MAC-adressen är en unik identifierare av enheten. MAC-adressen finns tryckt på ett klistermärke som sitter under robotens dammpåse eller under enhetens batteri. Om du behöver mer information eller hjälp att installera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

    Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: FC8832/01 .

    Är detta inte det du söker efter?

    Har vi besvarat din fråga?

    Om inte, kontakta oss.