0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Vad kan man göra när meddelandet "Philips servern hittades ej" kommer fram?

    Publicerad på 2019-03-18

    Situation
    När jag startar SmartTV visas meddelandet ”Philips Server not found” (Philips-servern hittades inte)

    Checklista

    Se till att:
    • TV:n är ansluten till hemnätverket via kabel eller Wi-Fi (se TV:ns användarhandbok)
    • Programvaran på TV-apparaten är uppdaterad

    Svar

    Meddelandet ” Philips-servern hittades inte” (Philips server not found) anger att anslutningen mellan TV:n och Smart TV-portalen måste kontrolleras.

    Följande två steg kan lösa problemet. Försök att ansluta till SmartTV igen efter varje steg.

    1. Starta om TV-apparaten

    Detta uppdaterar SmartTV-anslutningen till internet
    • Dra ur TV:ns kontakt från uttaget och vänta i minst en minut.
    • När du har slagit på TV:n igen ska du vänta minst två minuter så att routern och SmartTV hinner upprätta en ny anslutning.

    2. Radera Smart TV-apparatens minne

    Tryck på hemknappen på TV-apparatens fjärrkontroll och välj:
    Inställning > [Nätverksinställningar](Network Settings) > [Rensa appminnet](Clear Apps memory)

    Obs! På TV-modeller före 2013 kan du även namnge den här menyn: [Rensa internetminne](Clear Internet Memory), [Rensa app-minnet](Clear Apps Memory) eller [Rensa Net TV-minne](Clear Net TV memory). Det visas ingen bekräftelse när processen har slutförts.

    3. Kontrollera internet

    • Tryck på knappen ”Home” (hem) på TV-apparatens fjärrkontroll och välj:
    Inställningar > [Nätverksinställningar](Network settings) > [Visa nätverksinställningar](View network settings) > [IP-adress](IP Address)

    IP-adressen börjar med 169 eller 0.0:
    Anslutningen mellan TV:n och routern ska kontrolleras. Fortsätt till artikeln ”What to do when having difficulties establishing a wireless connection?” (Vad gör jag när jag har problem med att upprätta en trådlös anslutning?)

    IP-adressen börjar med 192, 10 eller någonting annat:
    Fortsätt med nästa steg

    4. Kontrollera datuminställningar

    Om den interna datuminställningen på TV:n är felaktig kan inte SmartTV ansluta till servern och felmeddelandet ” Philips-servern hittades inte”(Philips Server not found) visas.
    Om du vill ändra TV:ns datum tycker du på knappen ”Home” (hem) på TV-apparatens fjärrkontroll och väljer:
    Inställning > [Tv-inställningar](TV Settings) > Egna inställningar > Klocka > Manuellt
    • Främst datumet måste ändras – tiden kan vara fel på några minuter

    5. Kontrollera styrkan för den trådlösa internetanslutningen

    TV:n behöver en stark Wi-Fi-signal. Observera att en TV-apparats Wi-Fi-räckvidd kan skilja sig från mindre enheter, som t.ex. datorer. Så här kontrollerar du Wi-Fi-signalen:
    • Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV-apparatens fjärrkontroll och välj:
    Inställning > [Nätverksinställningar](Network settings) > [Visa trådlösa inställningar](View Wireless Settings)
    • Signalstyrkan ska vara över 3 av 5 streck (60 %).

    Försök att minska avståndet mellan TV:n och routern, eller prova helst en trådbunden anslutning, eftersom sådana är mer stabila.

    6. Installera om TV:n

    Var medveten om att inspelningar, inställningar och kanalinformation förloras under ominstallationen.
    Tryck på knappen “Hem”(Home) på TV-apparatens fjärrkontroll och välj:
    Inställning > [TV-inställningar](TV settings) > [Installera om tv](Reinstall TV)

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: 55PUS8602/12 , 65PUS8602/12 , 55PUS6272/05 , 65PUS8102/12 , 39PHT4112/12 , 50PUS6262/12 , 50PUS6162/12 , 55POS9002/12 , 24PFT4022/12 , 32PFT5362/12 , 65PUS7502/12 , 65PUS6412/12 , 49PUS6482/12 , 65PUS6262/12 , 65PUS6162/12 , 55PUS7502/12 , 49PUS7502/12 , 43PFS4132/12 , 55PUS6482/12 , 55PUS6412/12 , 55PUS6262/12 , 49PUS6412/12 , 43PUS6412/12 , 43PUS6262/12 , 55PUT6162/12 , 55PUS6162/12 , 49PUS6262/12 , 43PUS6162/12 , 49PFT4132/12 , 43PFT4132/12 , 43PUS6432/12 , 22PFT4232/12 , 32PHT4132/12 , 32PFT4132/12 , 32PHT5302/12 , 55PUS7272/12 , 49PUS7272/12 , 43PUS7202/12 , 49PUS6432/12 , 55PUS6432/12 , 55POS901F/12 , 55PUT6201/12 , 32PHT5301/12 , 49PFT5301/12 , 43PFT5301/12 , 65PUS6121/12 , 65PUT6121/12 , 22PFT4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHT4031/12 , 24PFS5231/12 , 40PFT4101/12 , 65PUS7601/12 , 55PUS6031/12 , 32PFS6402/12 , 75PUS7101/12 , 40PFT5501/12 , 55PUT6101/12 , 55PUS6101/12 , 49PUT6101/12 , 49PUS6101/12 , 43PUT6101/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 48PFT4101/12 , 32PFT4101/12 , 32PHT4101/12 , 65PUS6521/12 , 40PFT4111/12 , 49PUS6401/12 , 43PUS6501/12 , 55PUS7181/12 , 55PUS6401/12 , 49PUS7181/12 , 65PUS7101/12 , 49PUS6501/12 , 49PUS6561/12 , 49PUS6551/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 55PUS7101/12 , 55PUS6561/12 , 55PUS6551/12 , 55PUS6501/12 , 49PUS7101/12 , 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 43PUK4900/12 , 55PUK4900/12 , 49PUK4900/12 , 43PUT4900/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 55PFT6510/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PHT4200/12 , 55PFT630/12 , 48PFT630/12 , 40PFT630/12 , 40PFT4200/12 , 32PFT5300/12 , 50PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 40PFT4100/12 , 48PFT4100/12 , 32PFT4100/12 , 32PHT4100/12 , 22PFT4000/12 , 24PHT4000/12 , 24PHT5210/12 . Klicka här för att visa fler produktnummer Klicka här för att visa färre produktnummer

    Vanliga frågor

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.