Situation
● Appen kraschar eller visar ett felmeddelande.
● En svart skärm visas när appen har valts.
● Ett problem med video- eller ljudinnehållsuppspelningen uppstår när appen används.
Article Published Date : 2018-09-20
Situation
● Appen kraschar eller visar ett felmeddelande.
● En svart skärm visas när appen har valts.
● Ett problem med video- eller ljudinnehållsuppspelningen uppstår när appen används.
Se till att:
● programvaran är uppdaterad
● appen öppnades från TV:ns applattform, ingen extern Smart-enhet används
● andra appar fungerar
● en internetanslutning har upprättats.
Följ stegen nedan när uppspelningen av appinnehållet avbryts eller hänger sig för att kontrollera orsaken till problemet. När ett felmeddelande visas hoppar du till det sista stycket i artikeln nedan som handlar om felmeddelanden.
● Dra ut TV:ns kontakt ur eluttaget.
● Sätt i kontakten igen efter minst två minuter.
● Slå på TV:n från vänteläget med strömknappen.
● Kontrollera om appen som tidigare hade problem nu fungerar korrekt igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 2 (”Rensa internetminnet” (Clear the internet memory)).
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Inställningar” (Settings):
● Välj Inställningar > [Trådlös och nätverk] (Wireless and networks) > [Trådbunden eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Rensa internetminne] (Clear Internet Memory) och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Välj [OK] och bekräfta genom att trycka på ”OK”.
● Sätt TV-apparaten i vänteläge. Ta ut kontakten till TV:n och vänta en minut. Sätt in kontakten igen och starta TV:n.
● Kontrollera om appen som tidigare hade problem nu fungerar korrekt igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 3 (”Uppdatera eller installera om appen” (Update or reinstall the app)).
Så här gör du för att installera om/uppdatera appen:
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Inställningar” (Settings):
● Välj [Hantera appar] (Manage apps) och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Välj den berörda appen i appöversikten och tryck på ”OK”.
● Välj Avinstallera och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen för att bekräfta.
● Välj [OK] och bekräfta genom att trycka på ”OK”.
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Appar” (Apps):
● Välj Google Play-butiken och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Sök efter den nyligen avinstallerade appen och markera den.
● Välj ”INSTALLERA” (INSTALL) eller ”UPPDATERA” (UPDATE)
● Tryck på knappen ”OK” på fjärrkontrollen för att starta nedladdningen
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Appar” (Apps):
● Välj Google Play-butiken och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Använd nedåtpiltangenten för att välja: Inställningar > [Automatisk uppdatering av appar] (Auto-update apps) > [Automatisk uppdatering av appar när som helst] (Auto-update apps at any time). Bekräfta valet genom att trycka på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Automatisk uppdatering är nu aktiverad.
● Kontrollera om appen fungerar igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 4 (”Installera om TV:n” (Reinstall the TV)).
Om du vill installera om alla funktioner på TV:n trycker du på knappen Hem på TV-apparatens fjärrkontroll och väljer:
Inställning > [Allmänna inställningar] (General settings) > [Installera om TV] (Reinstall TV)
Alla inställningar och installerade kanaler måste återställas när det här alternativet har valts.