Om du har en Allied Telesis AT-WR2304n-router, kan det hända att det i vissa fall inte går att göra en anslutning till en Philips SmartPro-ansluten robot när du befinner dig utanför hemmet eller när du inte är ansluten till ditt lokala Wi-Fi-nätverk. Se här hur du själv kan lösa problemet.
Jag kan inte ansluta routern till min Philips SmartPro-robot
Routerns inställningar inte är rätt konfigurerade för att ansluta till roboten
Ändra inställningarna i Allied Telesis-routern, som beskrivs i följande steg, så kan du lösa problemet:
Öppna panelen för nätverkskonfiguration för routern
Läs användarhandboken till Allied Telesis AT=WR2304n om hur du kommer åt panelen för nätverkskonfiguration.Öppna menyn för avancerade inställningar i fönstret för nätverkskonfiguration.
Kontrollera att IPSEC-protokollet är aktiverat på fliken ALG.
Kontrollera att UPnP är aktiverad på fliken UPnP.
När du har tillämpat inställningarna ska du kunna ansluta till den SmartPro-anslutna roboten när du befinner dig utanför hemmet eller när du inte är ansluten till ditt lokala Wi-Fi-nätverk.
När du använder roboten hemma (när du är ansluten med din smartphone till ditt lokala WiFi-nätverk) påverkas den inte om du ändrar de här inställningarna.