Situation
Efter en mjukvaruuppdatering har startats på TV:n, stoppas uppdatering och ett felmeddelande visas, mjuvaruuppdateringen kunde inte slutföras (meddelandet kan skilja sig från modell till modell) eller så behöver uppdateringen 1,5 timmar.
Article Published Date : 2019-02-25
Situation
Efter en mjukvaruuppdatering har startats på TV:n, stoppas uppdatering och ett felmeddelande visas, mjuvaruuppdateringen kunde inte slutföras (meddelandet kan skilja sig från modell till modell) eller så behöver uppdateringen 1,5 timmar.
Säkerställ att:
• TV:ns mjukvara inte är gammal och behöver uppdateras
Försök en av följande alternativ för att återstarta uppdateringen.
1. Start uppdateringen igen
• Koppla bort alla inkopplade enheter från TV:n
• Koppla bort TV:ns strömkabel i ungeför en minut och koppla tillbaka den igen
• Starta om TV:n
• Starta uppdateringen igen
2. Uppdatera via USB
• Testa en annan USB-sticka
• Om möjligt, uppdatera TV:n via internet genom att följa dessa steg:
För ej-Android TV
Tryck på “Hem”-knappen och välj:
Inställning > [Mjukvaruuppdatering](Software Update) > [Via nätverk](From network)
För Android TV
Tryck på “Inställnings”-knappen på fjärrkonotrollen till TV:n och välj:
[Alla inställningarna](All settings) > [Uppdatering av Programvara](Update Software) > [Sök efter Uppdateringar](Search for Updates) > [Internet]
Kontakta Philips TV Support om mjukvaran inte kan hittas
3. Starta en framtvingad uppdatering
Om den vanliga uppdateringen inte fungera, försök med en tvingad uppdatering.
Klicka på länken under denna artikel för en guide om hur man tvingar fram en uppdatering.
https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/se/Faq/All/2865
4. Återställ TV-minnet
• Tryck in 1 2 3 6 5 4 i snabb följd på TV:ns fjärrkontroll
• En meny som kallas ‘CSM1’ visas
• Tryck på den röda knappen
• Skriv nummrena 25327 i en snabb följd på fjärrkontrollen till TV:n
• TV:n kommer inte visa någon bekräftelse, repetera steg 4.3 och 4.4 för att godkäna återställningen
• Stäng CSM-menyn med “Bakåt”-knappen eller “HEM”-knappen
• Starta uppdateringen igen
Om mjukvaran fortfarande inte kan uppdateras efter all steg, kontakta Philips TV Support.