0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Hur ansluter jag min telefon till Philips SmartSleep Sleep & Wake-Up Light?

    Publicerad på 2021-12-15
    Om du vill veta hur du ansluter telefonen till din Wake-Up Light följer du våra enkla anvisningar nedan.

    Ansluta Wake-Up Light till telefonen

    Följ stegen nedan för att ansluta Wake-Up Light till telefonen för första gången: 

    1.    Ladda ned Philips SleepMapper-app från Google Play eller App Store på din smartphone. Den här appen är kompatibel med Android 7 och senare samt iOS 12.0 och senare. Om du inte hittar appen i din telefon betyder det att Android- eller iOS-versionen som du använder inte fungerar med den här appen eller att appen inte är tillgänglig i ditt land. Appen är inte tillgänglig för Windows-telefoner ännu. Den har inte utvecklats eller testats för användning på surfplattor.
    2.    Slå på din Sleep & Wake-Up Light. Du ser då en installationsguide på lampan.
    3.    Välj det språk som ska visas på lampan.
    4.    Öppna sedan Philips SleepMapper-appen i telefonen och följ instruktionerna i appen för att ansluta den till din Wake-Up Light.

    Du behöver bara utföra stegen ovan första gången du ansluter din Wake-Up Light till ditt wifi hemma. Den här konfigurationen tar fem till tio minuter.

    Om du redan använder Wake-Up Light utan en internetanslutning och vill ansluta den till Philips SleepMapper-appen nu följer du stegen nedan.

    1.    Öppna inställningsmenyn och håll wifi-ikonen på Wake-Up Light intryckt i 8 sekunder. Nu ser du en ikon för åtkomstpunktsläget (bild 1) på enheten.
    2.    Öppna Philips SleepMapper-appen på din smartphone och följ instruktionerna på den för att ansluta den till Wake-Up Light. 

    Obs! De här anvisningarna måste även följas om du ändrar ditt wifi-hemnätverk eller lösenord.
    Obs! Wake-Up Light ansluter endast till wifi. Andra anslutningsalternativ som Bluetooth är inte möjliga.  
     
    Philips-åtkomstpunkt

    Ansluta Wake-Up Light till en ny telefon

    Om din Wake-Up Light redan är ansluten till SleepMapper-appen och du har en ny telefon måste du utföra följande steg för att ansluta dem.

    1.    Ta bort Wake-Up Light från den gamla telefonen genom att gå till fliken Mer i appen och klicka på Glöm enhet. 
    2.    Installera appen på din nya smartphone.
    3.    Följ instruktionerna i appen för att slutföra inställningen.

    Obs! Om du inte har kvar din gamla telefon måste du återställa Wake-Up Light.  Du kan återställa Wake-Up Light genom att föra in en nål på enhetens baksida och trycka på återställningsknappen. Följ instruktionerna 2 och 3 ovan för att slutföra installationen.   

    Kan jag ansluta fler än en Wake-Up Light till min telefon?

    Du kan bara ansluta en Wake-Up Light till en telefon. Om du har flera lampor i huset kan du ansluta dem till olika telefoner.

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: HF3672/01 .

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.