1
Produkter

Somneo Sleep and Wake-Up Light Connected

Solnedgång- och soluppgångssimulator, RelaxBreathe - insomningshjälp, Information om sovrumsmiljön i appen HF3672/01

Felsökning

Jag kan inte ansluta min Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light till wifi

Om du har problem med att ansluta din Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light till ditt trådlösa hemnätverk kan du läsa möjliga orsaker till det här och hur du enkelt åtgärdar det själv.

Wifi-lösenordet är felaktigt

Om du ser att ikonen för åtkomstpunktsläge blinkar på din Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light kan wifi-lösenordet vara felaktigt. Prova att ange ditt wifi-lösenord igen och se om anslutningen fungerar med din Wake-Up Light.

Wifi-routern i inkompatibel med Philips Sleep & Wake-Up Light

Du måste ha en wifi-router med en bandbredd på 2,4 GHz för att konfigurera din Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light. Lampan kan inte ansluta till ett 5 GHz-nätverk.

Vi rekommenderar att du temporärt stänger av 5 GHz-nätverket för att ansluta din Wake-Up Light till 2,4 GHz-nätverket. När installationen är slutförd kan du använda en högre bandbredd, t.ex. 5 GHz.

Din Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light är utom räckvidd

Prova att flytta din Wake-Up Light och telefon närmare wifi-routern och upprätta anslutningen igen.

Obs! SleepMapper-appen och Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light kan endast kommunicera med varandra om de är anslutna till samma wifi-nätverk. Om telefonen är ansluten till ett 4G-nätverk kan du inte synkronisera den med din Wake-Up Light.

Om du har testat råden ovan men fortfarande inte kan ansluta din Wake-Up Light till ett wifi-nätverk kan du kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: HF3672/01 .

Är detta inte det du söker efter?