0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Jag kan inte ansluta min Philips SmartSleep Sleep & Wake-Up Light till wifi

    Publicerad på 2021-11-18
    Om du har problem med att ansluta Wake-Up Light till ditt trådlösa hemnätverk kan du läsa möjliga orsaker till det här och hur du enkelt åtgärdar det själv.
    Om du ser att ikonen för åtkomstpunktsläge blinkar på Wake-Up Light kan wifi-lösenordet vara felaktigt. Prova att ange ditt wifi-lösenord igen och se om anslutningen fungerar med din Wake-Up Light.
    Philips-åtkomstpunkt
    Du måste ha en wifi-router med en bandbredd på 2,4 GHz för att konfigurera Wake-Up Light. Lampan kan inte ansluta till ett 5 GHz-nätverk.

    Vi rekommenderar att du temporärt stänger av 5 GHz-nätverket för att ansluta Wake-Up Light till 2,4 GHz-nätverket. När installationen är slutförd kan du använda en högre bandbredd, t.ex. 5 GHz.

    Inställningarna på routern kan behöva justeras, så se till att routern tillåter att nya enheter får åtkomst till nätverket. Kontrollera även inställningarna för ditt wifi-nätverk hemma på routern. Det är möjligt att UPnP (Universal Plug and Play) inte är aktiverat på routern. Aktivera den här inställningen på routern. 

    Obs! Vi rekommenderar att enheten inte ansluts till ett gästnätverk 
     
    Prova att flytta Wake-Up Light och telefonen närmare wifi-routern och upprätta anslutningen igen.

    Obs! SleepMapper-appen och Wake-Up Light kan endast kommunicera med varandra om de är anslutna till samma wifi-nätverk. Om telefonen är ansluten till ett 4G-nätverk kan du inte synkronisera den med Wake-Up Light.

    Om du har testat råden ovan men fortfarande inte kan ansluta Wake-Up Light till ett wifi-nätverk kan du kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
     
    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.