0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-espressomaskin uppmanar mig att avkalka efter installation av AquaClean-filtret

    Publicerad på 24 August 2023
    Om Philips-espressomaskinen uppmanar dig att avkalka maskinen när du har installerat AquaClean-filtret kan det bero på olika saker. Nedan ser du möjliga lösningar. Observera att: Kom ihåg att du måste avkalka maskinen någon gång efter 8 filtercykler om ett AquaClean-vattenfilter används.
    När symbolen för AquaClean-filtret börjar blinka orange måste du byta filter. Så länge den blinkar kan du byta filter utan att först behöva avkalka maskinen. Om du inte byter AquaClean-vattenfilter släcks den orange lampan så småningom. I så fall måste du avkalka maskinen innan du sätter dit ett nytt vattenfilter. Maskinen måste vara fri från kalkavlagringar innan AquaClean-filtret börjar användas.
    När AquaClean-filtret har installerats och aktiverats blir AquaClean-lampan blå som bekräftelse på att AquaClean-vattenfiltret är aktivt.

    Om inte AquaClean-lampan blir blå är inte filtret aktivt. I så fall måste du installera och aktivera det. Följ stegen nedan eller titta på videon:

    1. Skaka filtret i cirka 5 sekunder. 
    2. Sänk ned filtret upp och ned i en behållare med kallt vatten, skaka och tryck lite på filtret och vänta tills inga fler luftbubblor kommer ut.
    3. Filtret är nu redo för användning och kan sättas in i vattenbehållaren
    4. Slå på maskinen. 
    5. Sätt in filtret vertikalt i filteranslutningen i vattentanken. Tryck ned det så långt det går
    6. Fyll vattenbehållaren med rent vatten till MAX-nivån och sätt tillbaka den i maskinen
    7. Tryck på och håll ned AquaClean-filtersymbolen i tre sekunder tills lamporna börjar blinka
    8. Ställ en skål under varmvattenpipen och tryck på Start. Maskinen tappar ut lite varmt vatten.
    9. När det är klart blir AquaClean-filterlampan blå, vilket visar att AquaClean-vattenfiltret är aktiverat.

    Åtgärdade inte dessa lösningar problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Play Pause
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.