1
0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Den röda varnings-/utropsteckenlampan på min Philips 2000/2100 är på eller blinkar.

    Publicerad på 2021-07-04

    Om den röda varnings-/utropsteckenlampa på Philips 2000- eller 2100-espressomaskins lyser eller blinkar läser du vidare för en lösning på detta.

    Varnings-/utropsteckenlampa

    Den här lampan kan lysa med ett fast sken, blinka eller lysa i kombination med andra lampor.
    Det finns en särskilt lösning för var och en av dessa olika kombinationer enligt vad som beskrivs nedan.

    Fel 7

    Varningslampan lyser med ett fast sken och ON/OFF-knappen är släckt

    Orsak:
    Sumplådan är full eller tömdes när maskinen var avstängd.

    Lösning:
    Töm sumplådan när maskinen är på. Se till att varningslampan blinkar innan du sätter tillbaka sumplådan.

    Varningslampan blinkar snabbt

    Orsak:
    Det finns inget vatten i den inre kretsen.

    Lösning:
    Fyll den inre kretsen genom att släppa ut varmt vatten.

    1. Vrid kontrollvredet till varmvattenikonen och låt varmt vatten komma ut ur maskinen tills vattnet rinner ut i en jämn ström.
    2. Vrid tillbaka kontrollvredet till bönikonen när vattnet rinner ut i en jämn ström.

    Varningslampan blinkar långsamt

    Flera orsaker:
    Bryggenheten har inte satts i på rätt sätt, sumplådan har inte satts i, eller serviceluckan är öppen eller kontrollvredet är inte i rätt läge.

    Lösning:
    Se till att bryggenheten och sumplådan satts i på rätt sätt samt att serviceluckan är stängd och kontrollvredet är i rätt läge. Om du inte kan ta ut bryggenheten eller sätta tillbaka den stänger du av maskinen och sätter sedan på den igen.

    Varningslampan och ON/OFF-knappen lyser med ett fast sken

    Orsak:
    Behållaren för kaffebönor är tom.

    Lösning:
    Fyll på behållaren för kaffebönor

    Alla fyra lamporna på maskinen blinkar samtidigt

    Orsak:
    Maskinen är ur funktion.

    Lösning:
    Stäng av maskinen, vänta 30 sekunder och slå sedan på den igen. Prova detta två eller tre gånger

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.