0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Jag kan inte ansluta min Philips-luftrenare till appen

    Publicerad på 4 december 2023
    Om du inte kan ansluta Philips-luftrenaren till appen kan du läsa mer i följande artikel.
    Informationen nedan gäller inte AC065x. Om du äger luftrenarmodellen AC065x ska du läsa avsnittet AC065x ansluter inte till appen nedan.
    Det kan finnas flera orsaker till att Wi-Fi-anslutningen mellan din Philips-luftrenare och smartphone inte fungerar. Gå igenom stegen nedan för att åtgärda detta.
    1. Kontrollera att din smartphone är ansluten till ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz (hemnätverk) och inte till ett Wi-Fi-nätverk på 5 GHz eller ett offentligt Wi-Fi-nätverk. Vi föreslår att du inaktiverar mobildata innan du parkopplar.
    2. Kontrollera om PHILIPS Setup finns med på Wi-Fi-listan på din smartphone (visas på bilden nedan) när apparaten är redo för parkoppling. Om PHILIPS Setup saknas är det ett maskinvaruproblem. Kontakta oss. Mer information om apparatens Wi-Fi-indikatorstatus finns i användarhandboken som är specifik för din modell.
    3. Se till att din smartphone är ansluten till ditt Wi-Fi-nätverk hemma, inte PHILIPS Setup. Om din smartphone är ansluten till PHILIPS Setup växlar du manuellt din smartphones anslutna Wi-Fi från PHILIPS Setup till ditt Wi-Fi hemma i början av parkopplingen.
    4. Se till att du aktiverar följande behörigheter: Kamera, Hitta, Lagring, Bluetooth och Lokalt nätverk på din smartphone.
    5. Kontrollera att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord. Lösenordet är skiftlägeskänsligt och har en begränsning på 63 tecken. Specialsymboler accepteras inte.
    6. Kontrollera att nätverksnamnet för ditt Wi-Fi-nätverk hemma är korrekt. Nätverksnamnet är skiftlägeskänsligt.
    7. Inaktivera VPN på din smartphone om du använder det.
    8. Om din router har ställt in vitlistan på att blockera parkopplingen inaktiverar du routerns vitlista för att säkerställa att parkopplingen lyckas.
    9. Se till att både Philips-luftrenaren och din smartphone är inom tio meter från routern. 
    10. Kontrollera att appen har uppdaterats till den senaste versionen.
    11. Andra elektriska enheter, gnistrande ljusskällor eller signalstationer kan störa Wi-Fi-anslutningen. Se till att Philips-luftrenaren inte är i närheten av den här typen av källa och försök att parkoppla luftrenaren med Wi-Fi-nätverket igen.
    Wi-Fi-lista för smartphone
    Informationen nedan gäller endast AC0650. Om du äger en annan luftrenarmodell ska du läsa avsnittet ovanför ”Enheten är inte korrekt ansluten till Wi-Fi”.

    Enheten är inte korrekt ansluten till Wi-Fi
    Flera möjliga anledningar till att Wi-Fi-anslutningen mellan AC0650 och din smartphone inte fungerar. Utför följande steg för att åtgärda problemet.
    1. Kontrollera att din smartphone är ansluten till ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz (hemnätverk) och inte till ett Wi-Fi-nätverk på 5 GHz eller ett offentligt Wi-Fi-nätverk. 
    2. Se till att du aktiverar följande behörigheter: Kamera, Hitta, Lagring, Bluetooth och Lokalt nätverk på din smartphone.
    3. Kontrollera att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord. Lösenordet är skiftlägeskänsligt och har en begränsning på 63 tecken. Specialsymboler accepteras inte.
    4. Kontrollera att nätverksnamnet för ditt Wi-Fi-nätverk hemma är korrekt. Nätverksnamnet är skiftlägeskänsligt.
    5. Se till att du loggar in på ditt Philips-konto. Du kan logga in före och under Wi-Fi-anslutningskonfigurationen. 
    6. Inaktivera VPN på din smartphone om du använder det.
    7. Om din router har ställt in vitlistan/svartlistan på att blockera parkopplingen inaktiverar du routerns vitlista/svartlista för att säkerställa att parkopplingen lyckas.
    8. Se till att både Philips-luftrenaren och din smartphone är inom tio meter från routern. 
    9. Kontrollera att appen har uppdaterats till den senaste versionen.
    10. Andra elektriska enheter, gnistrande ljusskällor eller signalstationer kan störa Wi-Fi-anslutningen. Se till att Philips-luftrenaren inte är i närheten av den här typen av källa och försök att parkoppla luftrenaren med Wi-Fi-nätverket igen. 
    Om du tidigare har anslutit till appen och försökt konfigurera en Wi-Fi-anslutning med ett andra Philips-konto till samma enhet måste du utföra en fabriksåterställning innan Wi-Fi-anslutningsprocessen startas igen. Så här utför du en fabriksåterställning:
    • Håll ström på-knappen och lägesväxlarknappen intryckta i tio sekunder tills du hör ett pip. 
    • Om ovanstående steg inte hjälper till att åtgärda Wi-Fi-anslutningsproblemet kan du även prova att utföra en fabriksåterställning.
    Om föregående steg inte åtgärdar problemet kan du läsa i appen om du vill ha ytterligare Wi-Fi-information eller kontakta oss för att få mer hjälp.
     
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.