0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips Airfryer visar streck eller en felkod

    Publicerad på 15 maj 2023
    Om din Philips Airfryer inte slås på och visar antingen blinkande streck (---) eller en felkod hittar du mer information nedan.
    Din Airfryer är i läget för uppdatering av inbyggd programvara. Den här uppdateringen kan ta några minuter och Airfryern kan inte användas under den här tiden. Koppla inte ur Airfryern förrän uppdateringen är klar.

    Om strecken kvarstår efter en längre tid kopplar du ur enheten och ansluter den igen för att återställa den. Kontakta oss för att få ytterligare hjälp om inte uppdateringen slutförs.
    E1 eller 0x1002
    Din Airfryer har förmodligen förvarats på en kall plats. 
    Koppla ur apparaten och låt den vila i 30 minuter innan du ansluter den igen.
    1. Om enheten har förvarats på en plats med låg omgivande temperatur ska du låta den anpassa sig till rumstemperaturen i minst 30 minuter innan du ansluter den igen.
    2. Kontakta oss för att få hjälp om felkoden kvarstår på displayen efter att du har anslutit enheten igen.

    E2 
    Du har angett fel Wi-Fi-uppgifter. Ange rätt Wi-Fi-uppgifter igen för att fortsätta. 

    E3 eller 0x4001 
    Anslutningsfunktionen är defekt. Du kan fortfarande använda enheten utan anslutningsfunktionen eller kontakta oss för att få ytterligare hjälp.


    E4, E5, E6, E8, E12, 0x1001, 0x3001, 0x3002 eller 0x3003 
    Koppla ur Airfryern och anslut den igen. Om felkoden fortfarande visas på displayen kontaktar du oss för att få mer hjälp.


    E10, 0x9002 
    Airfryern identifierade ett problem under tillagningen med ett program för automatisk tillagning. 

    Koppla ur Airfryern och anslut den igen. Se till att du är ansluten till Wi-Fi så att Airfryern kan uppdatera den inbyggda programvaran om en uppdatering finns tillgänglig. Starta om programmet för automatisk tillagning. 
    Om felet kvarstår kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp och anger vilket program för automatisk tillagning som orsakade problemet.

    E11, 0x9003
    Airfryern används med en annan spänning än den specificerade. 
    Koppla ur Airfryern och anslut den igen. Prova att använda ett annat uttag. Koppla bort andra apparater som använder samma uttag. 

    Kontakta oss för att få ytterligare hjälp om felkoden kvarstår.
    A1
    Stektermometern är inte korrekt ansluten till Airfryern. Anslut stektermometerns ände till stektermometeruttaget på Airfryer-displayen (se bild A1 nedan). 
     

    A2
    Den uppmätta temperaturen ökade för snabbt. Detta kan inträffa om stektermometern inte förs in i maten på rätt sätt. För in stektermometern från sidan och se till att spetsen når mitten av den tjockaste delen av maten (se bild A2 nedan). Se till att maten är minst två centimeter tjock.

    A3
    Temperaturen ökade för långsamt. Stektermometern är förmodligen placerad utanför korgen när du lagar mat i stektermometerläget. För in stektermometern i maten och placera den i korgen för tillagning eller välj ett tillagningsläge utan stektermometer.

    A4
    Temperaturen sänktes. Airfryerns låda öppnades trots att matens måltemperatur inte hade uppnåtts. Stäng lådan igen och vänta tills Airfryern visar att tillagningen är klar. 

    A5
    Stektermometern är överhettad. Detta kan inträffa om du lämnar kvar termometern i korgen men inte har satt i den i maten. Ta ut stektermometern ur korgen under tillagningen om den inte används. 

    Löste inte det här problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    A1- och A2-fel
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.