0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Lamporna på munstycket på min Philips-dammsugare fungerar inte

    Publicerad på 2021-12-21
    Det kan finnas flera orsaker till att LED-lamporna på Philips-dammsugarmunstycket har slutat fungera. Följ stegen nedan för att åtgärda problemet.  

    Byt ut batterierna mot tre nya 1,5 V AA-batterier. Se till att du inte blandar olika märken, typer eller nya och använda batterier.  

    Följ de här stegen för enkelt batteribyte: 

    1. Ta en skruvmejsel och skruva loss batteriluckan ovanpå munstycket.  
    2. Öppna batteriluckan med fingret.  
    3. Ta ut de tomma batterierna.  
    4. Sätt i nya batterier med polerna + och - riktade åt det håll som visas.  
    5. Skruva fast batteriluckan.   
    LED-lamporna är utformade för att inte lysa med den lägsta effektinställningen. Byt ut batterierna om lamporna inte lyser vid högre effektinställningar.  
    LED-lamporna aktiveras av en trycksensor. Om det finns smuts framför sugöppningen längst ned på munstycket kan sensorn vara blockerad och inte fungera ordentligt. Ta bort smutsen och kontrollera om lamporna tänds.

    Följ de här stegen för enkel rengöring:
    1. Vänd munstycket upp och ned.
    2. Rengör sughålet längst ned på munstycket genom att ta bort trådar och hårstrån.
    3. Skrapa ur luftpassagen med ett plast- eller träverktyg.
    4. Rengör sensorhålet (i mitten av luftpassagen) genom att använda en bomullspinne och vrida den lite. 
    LED-lamporna aktiveras genom rörelse. Om du lyfter munstycket från golvet släcks lamporna.  
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.