Det kan finnas flera orsaker till att Wi-Fi-anslutningen mellan apparaten och din smartphone inte fungerar. Följ de här stegen för att åtgärda problemet:
- Se till att din smartphone är ansluten till ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz hemma och inte till ett nätverk på 5 GHz eller ett offentligt Wi-Fi-nätverk. För att parkopplingen ska lyckas rekommenderar vi att du stänger av mobildata innan du påbörjar parkopplingsprocessen.
- Glöm inte att aktivera följande behörigheter på din smartphone: Plats, Lagring, Bluetooth och Lokalt nätverk.
- Se till att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord då det är skiftlägeskänsligt och har en begränsning på 63 tecken. Observera att specialsymboler inte accepteras, så undvik att använda dem.
- Kontrollera att nätverksnamnet (SSID) för ditt Wi-Fi-nätverk är korrekt. Kom ihåg att nätverksnamnet är skiftlägeskänsligt.
- Om du använder VPN på din smartphone ska du stänga av det före parkopplingsprocessen.
- Om routern har en vitlista som blockerar parkopplingen ska du inaktivera den för att säkerställa att parkopplingen upprättas.
- Håll både apparaten och din smartphone inom tio meter från Wi-Fi-routern.
- Se till att du har uppdaterat appen till den senaste versionen.
- Observera att andra elektroniska enheter, gnistrande ljuskällor eller signalstationer kan störa Wi-Fi-anslutningen. Försök att hålla apparaten borta från sådana källor och försök att parkoppla den till ditt Wi-Fi igen.
Om föregående steg inte åtgärdar problemet hittar du ytterligare Wi-Fi-information i appen eller kan du kontakta oss för att få mer hjälp.