0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Jag kan inte ansluta min Philips-luftfuktare till appen

    Publicerad på 23 oktober 2024
    Om du inte kan ansluta Philips-luftfuktaren till appen kan du läsa mer i följande artikel.
     

    Det kan finnas flera orsaker till att Wi-Fi-anslutningen mellan apparaten och din smartphone inte fungerar. Följ de här stegen för att åtgärda problemet:

    1. Se till att din smartphone är ansluten till ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz hemma och inte till ett nätverk på 5 GHz eller ett offentligt Wi-Fi-nätverk. För att parkopplingen ska lyckas rekommenderar vi att du stänger av mobildata innan du påbörjar parkopplingsprocessen.
    2. Glöm inte att aktivera följande behörigheter på din smartphone: Plats, Lagring, Bluetooth och Lokalt nätverk.
    3. Se till att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord då det är skiftlägeskänsligt och har en begränsning på 63 tecken. Observera att specialsymboler inte accepteras, så undvik att använda dem.
    4. Kontrollera att nätverksnamnet (SSID) för ditt Wi-Fi-nätverk är korrekt. Kom ihåg att nätverksnamnet är skiftlägeskänsligt.
    5. Om du använder VPN på din smartphone ska du stänga av det före parkopplingsprocessen.
    6. Om routern har en vitlista som blockerar parkopplingen ska du inaktivera den för att säkerställa att parkopplingen upprättas.
    7. Håll både apparaten och din smartphone inom tio meter från Wi-Fi-routern.
    8. Se till att du har uppdaterat appen till den senaste versionen.
    9. Observera att andra elektroniska enheter, gnistrande ljuskällor eller signalstationer kan störa Wi-Fi-anslutningen. Försök att hålla apparaten borta från sådana källor och försök att parkoppla den till ditt Wi-Fi igen.

    Om föregående steg inte åtgärdar problemet hittar du ytterligare Wi-Fi-information i appen eller kan du kontakta oss för att få mer hjälp.

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.