Nyhetscenter

sep 07, 2017

Philips lanserar revolutionerande multiverktyget OneBlade


Ny teknik möjliggör rakning, trimning och styling med ett och samma rakblad

 

De svenska männens stil och vanor har ändrats rejält de senaste åren. Endast 39 procent är idag slätrakade och hela 61 procent har någon form av skäggväxt. Mest populärt är skäggstubb. Ändå har rakverktygen inte följt med utvecklingen. I genomsnitt måste den medelskäggiga mannen använda 2,5 verktyg för att kunna vårda sin skäggväxt, vilket kan vara en tidskrävande procedur. Nu lanserar Philips multifunktionsverktyget OneBlade som trimmar, stylar och rakar alla skägglängder med ett och samma rakblad.

Philips OneBlade

En undersökning utförd av SnabbaSvar på uppdrag av Philips visar att 61 procent av de svenska männen har skägg i olika former. Mest populärt bland männen är: (Siffrorna är avrundade.)

 

  1. Skäggstubb (25 %)
  2. Kort helskägg (17 %)
  3. Mustasch och pipskägg (6 %)
  4. Mustasch (4 %)
  5. Långt helskägg (3 %)
  6. Pipskägg (2 %)
  7. Annan skäggstil (3 %)

 

Samma undersökning visar att män mellan 18 och 35 år varierar sin skäggstil minst en gång i månaden och att endast 10 procent av dessa yngre män rakar sig varje dag medan majoriteten av män över 30 år verkar ha funnit sin skäggiga stil och håller fast vid den.

 

– Männens stil och utseende har verkligen ändrat sig under de senaste åren och har idag blivit mer av en livsstil än en skäggtrend. Idag är det helt acceptabelt att komma med tvådagars stubb till möten, vilket var otänkbart för inte så längesedan. Men rakverktygen har inte alls följt med utvecklingen på samma sätt. Fram tills nu! Vi är väldigt stolta över denna revolutionerande hybridprodukt som Philips har skapat till den moderna mannen som varierar sin skäggstil, säger Erika Krieg, Marketing Manager OneBlade, Philips Nordic.

Ny teknik ger multianvändning utan skärsår och röda prickar

Det unika med Philips OneBlade är koncentrerad till själva rakbladet. OneBlade-tekniken består av en snabbrörlig rakningsenhet som rör sig 200 gånger per sekund och som är skyddat av ett dubbelt skyddssystem som ger en effektiv och bekväm rakning även för längre skägg. Den skyddande beläggningen och de rundade kanterna minskar friktionen mot hyn och är därför skonsam mot huden så att skärsår och blemmor inte uppstår.

 

OneBlade kan raka allt från skäggstubb till långt helskägg i ett enda drag och det går att raka i alla riktningar, både medhårs och mothårs. Rakbladet följer ansiktets konturer, vilket medför att rakningen blir bekväm och effektiv på alla områden.  

För många män tar den dagliga skäggvården onödigt lång tid i anspråk. Med OneBlade förenklas morgonrutinen då det går snabbare och smidigare eftersom det enbart är ett verktyg och inget raklödder behövs.

Två modeller: OneBlade och OneBlade Pro

OneBlade finns i två modeller: OneBlade och OneBlade Pro. OneBlade är en lite enklare modell och för mannen som ställer lite högre krav gällande robust design, batteritid och antalet skägglängdsinställningar finns premiummodellen OneBlade Pro.

Båda är vattentåliga och enkla att rengöra, och kan användas i både torrt och vått läge.

 

OneBlade och OneBlade Pro finns i Philips Onlineshop och hos Philips återförsäljare inom elektronikhandeln (e-handlare och i butik) samt Clas Ohlson och ICA. Se www.philips.se/oneblade för mer information.

Om undersökningen

Undersökningsföretaget SnabbaSvar har på uppdrag av Philips gjort en enkätundersökning bland nordiska män och deras förhållande till skäggväxt. 1 000 svenska män mellan 18 och 70 år spridda över hela Sverige tillfrågades under november och december 2016. Materialet finns tillgängligt.

Om Royal Philips

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 112 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press.

Läs merLäs mindre

Ämnen

Kontakter

Lina Faye

Lina Faye

Head of Communications

Tel: +46 708 322137

Mediatillgångar

Dela på sociala medier

Downloads