Philips lanserar revolutionerande multiverktyget OneBlade


Ny teknik möjliggör rakning, trimning och styling med ett och samma rakblad

 

De svenska männens stil och vanor har ändrats rejält de senaste åren. Endast 39 procent är idag slätrakade och hela 61 procent har någon form av skäggväxt. Mest populärt är skäggstubb. Ändå har rakverktygen inte följt med utvecklingen. I genomsnitt måste den medelskäggiga mannen använda 2,5 verktyg för att kunna vårda sin skäggväxt, vilket kan vara en tidskrävande procedur. Nu lanserar Philips multifunktionsverktyget OneBlade som trimmar, stylar och rakar alla skägglängder med ett och samma rakblad.

7 september, 2017

Philips OneBlade

En undersökning utförd av SnabbaSvar på uppdrag av Philips visar att 61 procent av de svenska männen har skägg i olika former. Mest populärt bland männen är: (Siffrorna är avrundade.)

 

  1. Skäggstubb (25 %)
  2. Kort helskägg (17 %)
  3. Mustasch och pipskägg (6 %)
  4. Mustasch (4 %)
  5. Långt helskägg (3 %)
  6. Pipskägg (2 %)
  7. Annan skäggstil (3 %)

 

Samma undersökning visar att män mellan 18 och 35 år varierar sin skäggstil minst en gång i månaden och att endast 10 procent av dessa yngre män rakar sig varje dag medan majoriteten av män över 30 år verkar ha funnit sin skäggiga stil och håller fast vid den.

 

– Männens stil och utseende har verkligen ändrat sig under de senaste åren och har idag blivit mer av en livsstil än en skäggtrend. Idag är det helt acceptabelt att komma med tvådagars stubb till möten, vilket var otänkbart för inte så längesedan. Men rakverktygen har inte alls följt med utvecklingen på samma sätt. Fram tills nu! Vi är väldigt stolta över denna revolutionerande hybridprodukt som Philips har skapat till den moderna mannen som varierar sin skäggstil, säger Erika Krieg, Marketing Manager OneBlade, Philips Nordic.

Ny teknik ger multianvändning utan skärsår och röda prickar


Det unika med Philips OneBlade är koncentrerad till själva rakbladet. OneBlade-tekniken består av en snabbrörlig rakningsenhet som rör sig 200 gånger per sekund och som är skyddat av ett dubbelt skyddssystem som ger en effektiv och bekväm rakning även för längre skägg. Den skyddande beläggningen och de rundade kanterna minskar friktionen mot hyn och är därför skonsam mot huden så att skärsår och blemmor inte uppstår.

 

OneBlade kan raka allt från skäggstubb till långt helskägg i ett enda drag och det går att raka i alla riktningar, både medhårs och mothårs. Rakbladet följer ansiktets konturer, vilket medför att rakningen blir bekväm och effektiv på alla områden.  

För många män tar den dagliga skäggvården onödigt lång tid i anspråk. Med OneBlade förenklas morgonrutinen då det går snabbare och smidigare eftersom det enbart är ett verktyg och inget raklödder behövs.

Två modeller: OneBlade och OneBlade Pro

 

OneBlade finns i två modeller: OneBlade och OneBlade Pro. OneBlade är en lite enklare modell och för mannen som ställer lite högre krav gällande robust design, batteritid och antalet skägglängdsinställningar finns premiummodellen OneBlade Pro.

Båda är vattentåliga och enkla att rengöra, och kan användas i både torrt och vått läge.

 

OneBlade och OneBlade Pro finns i Philips Onlineshop och hos Philips återförsäljare inom elektronikhandeln (e-handlare och i butik) samt Clas Ohlson och ICA. Se www.philips.se/oneblade för mer information.

Om undersökningen

 

Undersökningsföretaget SnabbaSvar har på uppdrag av Philips gjort en enkätundersökning bland nordiska män och deras förhållande till skäggväxt. 1 000 svenska män mellan 18 och 70 år spridda över hela Sverige tillfrågades under november och december 2016. Materialet finns tillgängligt.

För mer information, kontakta:

 

Erika Krieg
Marketing Manager OneBlade
Philips Nordic
Tel: +46709737265
e-post: erika.krieg@philips.com

Om Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag med högteknologiska produkter och tjänster inom hälsa och sjukvård. Fokus är att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat över hela hälsokedjan från en hälsosam livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, behandling via avancerad bildvisualisering, patientmonitorering, e-hälsa och informationsteknologi, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2016 en försäljning på 17,4 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 71 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press.