jun 21, 2018

Upplev mjuka, lena fötter från häl till tå med nya Philips Pedi Advanced

Enkel och effektiv fotvård som blir en naturlig del av din skönhetsrutin.

Stockholm, Sweden – Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) – I mars lanserades Philips nya Philips Pedi Advanced, ett innovativt verktyg för skönhetsvård av fötterna som kan ge känslan av sammetsmjuka fötter från häl till tå.

10 000 steg är rekommendationen för hur mycket vi minst bör röra på oss dagligen. Oavsett om det är klackar, tofflor eller sneakers som för oss framåt så får fötterna utså stora påfrestningar. Att hålla fötterna lena och välvårdade är svårt och prioriteras sällan. En anledning är att många kvinnor och mäns skönhetsrutiner saknar lösningar som är tillräckligt effektiva. Därför behövs lättanvända verktyg som enkelt kan bli en naturlig del av den vanliga skönhetsrutinen.

Philips Pedi Advanced 1

”På Philips vet vi att torr och hård hud är de vanligaste och mest frustrerande fotproblemen för kvinnor: 60 procent säger att de lider av torr hud på fötterna1”, förklarar Nina von Gegerfelt, Nordisk Marknadschef på Philips Beauty. ”Många kvinnor upplever att den fotvård de använder i dag inte har tillräcklig effekt och att de fortfarande har hård hud eller förhårdnader, eller att deras rutiner är alltför tidskrävande och komplicerade. De kanske måste sitta med fötterna i ett fotbad eller gå igenom flera behandlingssteg för att få önskat resultat. För att tillgodose deras behov har vi designat ett nytt, innovativt fotvårdsverktyg som ger kvinnor en effektiv lösning för fotvård hemma som tar bort hård hud effektivt och ger släta fötter utan förhårdnader, enkelt och bekvämt, på mindre än fem minuter2.”

Målinriktad behandling

Philips Pedi Advanced har en unik roterande skiva som behandlar både stora och små områden effektivt och med precision och tar bort förhårdnader utan krångel. Skivan med naturliga mineraler behandlar huden och gör den mjuk, samtidigt som skivans böjda kant kan användas för skonsam, målinriktad precisionsbehandling av särskilt envisa områden med torr hud. Resultatet är mjuka fötter från häl till tå.

Philips Pedi Advanced 2

Ergonomisk design

Philips Pedi Advanced har en unik s-formad design och ergonomiskt handtag som är utvecklat för enkel hantering och manövrering. Det ger maximal räckvidd på hälar och tår.

I vått och torrt

För extra bekvämlighet kan laddningsbara Philips Pedi Advanced användas utan sladd, både i våt och torr miljö. Därför är det lätt att göra den till en naturlig del av skönhetsrutinen, med bekväm användning i badrummet.

Philips Pedi Advanced 3

Nya Philips Pedi Advanced erbjuder kvinnor en skonsam men effektiv fotvårdslösning som ger mjuka och vackra fötter. Den bekväma och praktiska fotvårdsprodukten tar bort hård hud och förhårdnader på fötterna. Tre fjärdedelar upplever att fötterna blir mjukare efter bara en användning.3

Philips Pedi Advanced BCR430/00 finns till försäljning hos bland annat: Media Markt och Ellos. Rekomenderat pris är 749kr. För mer information, clicka här.

Nina von Gegerfelt

Nordic Marketing Manager Beauty

nina.vongegerfelt@philips.com

Karin Saalmink

Senior Manager Global Campaign Public Relations, BG Personal Care

karin.saalmink@philips.com

[1] Pedicure Project, november 2015, C Space

[2] Test av hemmaanvändning 2017, Tyskland , 89 kvinnor

[3] Philips arkivdata

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag inom hälsoteknik fokuserat på att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat över hela hälsokedjan från en hälsosam livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, bildstyrd behandling, patientmonitorering och hälsoinformatik, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2017 en försäljning på 17,8 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 74 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på http://www.philips.se/press.

Mediatillgångar