jul 07, 2023

Ny innovation för flaskmatning från Philips AVENT efterliknar ett bröst och låter bebisen styra sin unika matningsrytm, precis som vid amning

Stockholm, Sverige – Philips AVENTs nya innovation gör det ännu enklare att kombinera amning och flaskmatning – både för den ammande föräldern men också för eventuell partner. För att undvika den stress som kan uppstå när amning och flaskmatning växlas behövs en lugn och avslappnad matstund. Istället för att bebisen behöver lära sig en ny sugteknik finns nu möjligheten till en matningsrytm anpassad för varje bebis behov.

Vår nya Philips Avent Natural nappflaska känns inte bara som ett bröst, det fungerar också som ett. Den unika dinappen följer barnets sugrytm och ger barnet full kontroll när hen äter, detta då pumpad bröstmjölk eller ersättning bara släpps igenom när barnet aktivt dricker. På så vis hinner bebisen pausa för att svälja och andas, precis som vid amning”

ansvarig för Philips Avent i Norden

Varje förälders erfarenhet är unik, bara föräldern själv och barnet vet vilka behov som finns och vilken support som behövs. Philips Avent finns därför vid föräldrar och barns sida och har under 25 år utvecklat innovativa lösningar tillsammans med vårdpersonal och barnmorskor. Efter att ha studerat hur spädbarn dricker har Philips Avent nu utvecklat den nya generationen av Natural-nappflaskor – en flaska som gör att barnet själv kontrollerar sin matningsrytm, vid varje matning, varje tillfälle - precis som vid amning. När barnet dricker hjälper även Philips Avent Natural Response dinapp till. Det är en droppfri innovation så att ingen värdefull mjölk går förlorad.

AirFree-ventilen som också finns med som en del av flaskan är utformad för att hjälpa barnet att svälja mindre luft när hen dricker, vilket annars kan ge problem som kolik, gaser och reflux”

ansvarig för Philips Avent i Norden

Philips Avent Natural-flaskorna finns tillgängliga på Philips.se eller Apotea.se.

För mer information, kontakta:

amanda.kahler@philips.com

Philips är ett globalt företag inom hälsoteknik fokuserat på att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat över hela hälsokedjan. Från en hälsosam livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips är ledande inom bilddiagnostik, bildstyrd behandling, patientmonitorering och hälsoinformatik, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet.

Visa flerVisa färre

Lisa

Lisa Pernbrink

Philips Nordics