Utbyte av utrustningen
dark bg banner

När det är dags att byta ut sömnbehandlingsutrustningen

Sliten utrustning kan göra behandlingen mindre effektiv. Se när det är dags att byta ut den.

treatment tips

När bör jag byta ut delarna i sömnbehandlingsutrustningen?

 

Att byta ut utrustningen innan den blir utsliten är en viktig del av dina sömnbehandlingsrutiner. För information om specifika produkter, se produktdetaljerna i avsnittet med utrustningsalternativ.

Tecken på att du bör byta ut masken eller delar av den

Den läcker på grund av försämrad tätning i masken

 

Fett från huden i ansiktet försämrar med tiden kuddarnas tätningseffekt, även med korrekt hygien. Dra inte åt huvudbandet när du känner läckage. Om du drar åt för hårt uppstår obehag och tryckpunkter, vilket kan leda till ytterligare läckage.

Den har skadats av felaktig rengöring

 

Använd endast vatten och mild tvål. Använd inte tvål med återfuktande ämnen eller parfym.  

Masken passar inte ordentligt

 

Om masken inte passar kan det leda till att du ständigt omjusterar den och/eller drar åt huvudbandet för hårt, vilket leder till att den tid som masken kan fungera effektivt förkortas. Kontakta leverantören för att prova ut en ny mask.

Det uppvisar tecken på förslitning eller skador

 

Detta kan vara problem med läckage, kuddar som förlorat formen och/ eller komponenter eller kuddar som har sprickor eller revor.

När du ska byta ut de olika delarna i din sömnbehandlingsutrustning från Philips


Vid rengöring inspektera din utrustning noggrant. Finner du sprickor eller andra skador på din mask så bör delar/produkten bytas ut. Kontakta din vårdgivare för råd alternativt besök närmsta återförsäljare eller Philips webshop.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.