Nyhetscenter

jun 07, 2018

Philips OneBlade lanserar skägguide

 

För män med normala och inte helt perfekta skägg

Stockholm, Sweden – Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA). Enligt en färsk undersökning från Kantar Sifo (2-13 maj 2018) är var femte svensk man i åldern 18-35 år missnöjd med sin skäggväxt. En av anledningarna till missnöjet är att de upplever ett glapp mellan verkligheten och skäggnormen som de exponeras för i media och populärkultur. Enligt undersökningen associerar hälften av de tillfrågade helskägg med maskulinitet medan 47% tycker att ett glest skägg är sjabbigt. Nu vill Philips OneBlade bryta skäggnormen och lanserar en skägguide för vanliga och inte helt perfekta skägg.
Philips OneBlade lanserar skägguide

Skägg- och groomingtrenden växer sig starkare år för år. Dock speglar inte bilden i media och populärkultur verkligheten på Sveriges gator och torg. Enligt en undersökning från Kantar Sifo (2-13 maj 2018) är var femte svensk man i åldern 18-35 år missnöjd med sin skäggväxt. Anledningarna är flera, exempelvis beskriver 65% att deras skäggväxt är för gles och 45% anser att den är ojämn. De ser därmed inte att de lever upp till samhällets skäggnorm, vilket mer än hälften anser vara mycket skäggväxt eller en jämn och bra skäggstubb.

 

Hälften av männen tycker att skäggväxten är viktig för deras stil och utseende. Undersökningen visar vidare att olika typer av skägg har olika laddningar och associationer. Enligt undersökningen associerar hälften ett helskägg med maskulinitet och 4 av 10 tycker att det ger vuxenpoäng. Samtidigt tycker 47% att glest skägg är sjabbigt och en tredjedel tycker att det är oattraktivt.

Vi bestämmer inte vad som är rätt eller fel, eller hur du ska se ut. Du bestämmer själv över din stil, men vi har tipsen och verktygen som passar alla stilar och skägglängder

Erica Eliasson

nordisk marknadschef för Philips OneBlade

En skägguide för helt normala och vanliga skägg

Nu vill Philips OneBlade hjälpa alla som inte passar in i samhällets skäggnorm att hitta sin egen stil och känna sig nöjda med sitt skägg. Philips OneBlade har därför tagit fram en digital skägguide för män med vanliga och inte helt perfekta skägg. Skägguiden innehåller tips och råd för hur man kan styla och raka utifrån sitt unika utseende och stil. Oavsett om man har ett fågelbo, en tätvuxen skog eller strössel på kinderna kan man med hjälp av Philips OneBlade, och deras nya skägguide, få till den stil man själv önskar.


Skägguiden finns tillgänglig här på Philips.se från och med den 7 juni.

 

Fältperiod: 3-13 maj 2018.
Svar: 1000 webbintervjuer i Kantar Sifos befolkningsrepresentativa onlinepanel, som är slumpmässigt rekryterad per telefon och brev.


Det här är Philips OneBlade
Philips OneBlade är en revolutionerande elektrisk rakhyvel som kan trimma, styla och raka alla skägglängder, med ett och samma rakblad. Det som gör OneBlade unikt är att den rakar skägg, inte hud. Det spelar ingen roll om du använder den i eller utanför duschen, resultatet blir alltid som önskat och du slipper skärsår och irriterad hud.

 

Philips OneBlades rakblad är utbytningsbara och håller i 4 månader (vid rakning två gånger/vecka). OneBlade kommer även i flera varianter med ett rekommenderat pris från 349 kr – 999 kr. Det som skiljer de olika modellerna åt är antalet längder på trimkammarna, batteritid och medföljande tillbehör så som extra ersättningsblad. Med alla modeller kan du både trimma, styla och raka med ett enda verktyg. Philips OneBlade går att köpa på Elgiganten, ICA, Clas Ohlson, NetOnNet, Webhallen, Apotea, Komplett och Philips.se.

 

För mer information, vänligen kontakta:

Erica Eliasson

Nordic Marketing Manager, Philips Oneblade

Tel. : +46 70 832 20 47

E-mail : erica.eliasson@philips.com

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) är ett ledande företag inom hälsoteknik fokuserat på att förbättra människors hälsa och att möjliggöra bättre resultat över hela hälsokedjan från en hälsosam livsstil och förebyggande, till diagnos, behandling och vård i hemmet. Philips avancerade teknik i kombination med kliniska kompetens såväl som konsumentinsikter gör det möjligt att leverera integrerade helhetslösningar. Philips är ledande inom bilddiagnostik, bildstyrd behandling, patientmonitorering och hälsoinformatik, såväl som inom personlig hälsa och vård i hemmet. Philips, med huvudkontor i Holland, hade 2017 en försäljning på 17,8 miljarder euro inom sin hälsoteknikportfölj och cirka 74 000 anställda med försäljning och tjänster i mer än 100 länder. Nyheter från Philips återfinns på http://www.philips.se/press.

Läs merLäs mindre

Ämnen

Kontakter

Lina Faye

Lina Faye

Head of Communications

Tel: +46 708 322137

Mediatillgångar

Dela på sociala medier