1
0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Hur återansluter jag Philips Sonicare-tandborsten till Sonicare-appen (endast Android)?

    Publicerad på 06 October 2022
    En firmware-uppdatering finns tillgänglig för att åtgärda ett problem i operativsystemet på vissa Android-telefoner som förhindrar anslutning.

    Följ stegen nedan för att uppdatera den inbyggda programvaran och återansluta Philips Sonicare-tandborsten till Sonicare-appen. 

    Steg ett

    Öppna Sonicare-appen och anslut tandborsten. Då bör skärmen nedan visas: 
     

    Steg två

    Därefter visas skärmen Anslutningshjälp. Följ instruktionerna på skärmen (visas nedan). 

    Följ de här stegen i Inställningar eller i statusfältet på din mobila enhet:

    1. Stäng av Wi-Fi.

    2. Aktivera flygplansläget och inaktivera sedan det. 

    3. Låt Wi-Fi och flygplansläget vara inaktiverade och Bluetooth aktiverat. 

    Gå tillbaka till appen, tryck på lägesknappen på tandborsten och klicka på knappen Uppdatera nedan för att ansluta och påbörja uppdateringen av den inbyggda programvaran. 

    Steg tre

    En skärm som liknar den nedan visas (beroende på vilken modell av tandborsthandtag du har). 

    Klicka på knappen Uppdatera.
     

    Steg fyra

    Nu visas skärmen Min handtagsuppdatering där du ser att den inbyggda programvaran uppdateras. 

    Obs! Håll handtaget borta från laddaren och håll dig i närheten under uppdateringen.

    Steg fem

    Därefter visas meddelandet Uppdatering slutförd. Du kan nu trycka på Fortsätt och använda appen. 
     
    Relaterade problem
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.