0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Garantipolicy för Ljud och bild, Hushållsprodukter, Automotive

    TV · Bildskärmar · Video · Ljud · Kommunikation · Kök · Kaffe · Dammsugare · Plaggvård · Luftvård · Vattenvård · Bilbelysning

    Philips produkter är utformade och tillverkade enligt de högsta standarderna och ger högkvalitativa prestanda, är lätta att använda och enkla att installera. Om du upplever några svårigheter när du använder din produkt rekommenderar vi att du först läser användarhandboken eller informationen i supportavsnittet på den här webbplatsen där du (beroende på produkttyp) kan hitta en nedladdningsbar användarhandbok, vanliga frågor, instruktionsvideor eller ett supportforum.
     
    Om det mot förmodan skulle vara något fel på produkten ser Philips till att din Philips-produkt får service kostnadsfritt om du informerar oss om felet inom garantiperioden, förutsatt att produkten användes i enlighet med användarhandboken (t.ex. i avsedd miljö). För vissa produktkategorier är det ett partnerföretag till Philips som ansvarar för produktgarantin. Kontrollera dokumentationen som medföljde produkten.
     
    Om du vill ha service av produkten i Sverige men köpte produkten utomlands strävar Philips efter att produkten ska servas enligt de garantivillkor som gäller i det land där du köpte produkten.
     
    Det här dokumentet gäller enbart konsumentprodukter. För produkter för professionell användning gäller garantivillkoren för försäljnings- eller inköpsavtalet.

    Garantiperiod

    Garantiperioden i Sverige för de produktkategorier som nämns i rubriken i det här dokumentet är 36 månader, med följande undantag:

    Produktkategori

    Garantiperiod

    LCD-skärm C-, E-, V-, T- och G-serien (För V-serien gäller den produkter som köpts före 1 december 2019)

    24 månader

    Hushålls produkter

    24 månader

    Digitala TV-mottagare

    24 månader

    Faxar och projektorer

    24 månader

    Diktafoner

    24 månader

    Billampor är produkter som slits ut, så den lagstadgade garantiperioden gäller inte.

    Vi erbjuder dock fortfarande en garantiperiod enligt följande:

    • LED upgrades, Xenon-lampa

    Garantin är 2 år eller 60 000 km, beroende på vilket som inträffar först.

    • Vanliga halogen-, Hiper- och signallampor

    Garantin är 1 år eller 30 000 km, beroende på vilket som inträffar först

    • Halogen-lampor med höga prestanda (X-treme Vision, X-treme Vision Plus, Racing Vision, White Vision, Color Vision, Vision Plus)

    Garantin är 3 månader eller 10 000 km, beroende på vilket som inträffar först

    • Fordonsbelysningsprodukter

    Förutom standardgarantin som gäller för de flesta av våra fordonsprodukter erbjuder vi dig en förlängd garanti på våra utvalda produkter. Registrera ditt köp för att utnyttja de här förlängda garantierna: Philips.com/auto-warranty

    Garantivillkor

    Garantiperioden startar från och med inköpsdatumet i enlighet med inköpsbeviset och upphör att gälla i slutet av perioden som anges i avsnittet ”Garantiperiod”. Om du behöver service men har tappat bort inköpsbeviset eller om återförsäljaren är okänd för Philips (t.ex. en säljare på en auktionsplats online) anses garantiperioden ha startat tre månader efter tillverkningsdatumet som anges på produkten eller som kan härledas från serienumret. Om du behöver service för produkter utan produktionsdatum eller serienummer på produkten krävs ett giltigt inköpsbevis.

     

    Om reparation inte är möjligt eller kommersiellt genomförbart kan Philips ersätta produkten med en ny eller renoverad produkt med liknande funktioner. Efter en reparation, uppgradering av fast programvara eller ett byte fortsätter garantiperioden från det ursprungliga inköpsdatumet.

    Vad ingår inte?

    Garantin täcker inte följdskador (inklusive men inte begränsat till dataförlust eller inkomstbortfall), inte heller kompensation för aktiviteter som du utfört själv, exempelvis regelbundet underhåll, installation av uppdateringar av fast programvara eller sparande eller återställande av data.

     

    Garantin exkluderar eller gäller inte

     

    • om inköpsbeviset har ändrats på något sätt eller gjorts oläsligt

    • om modellnumret, serienumret eller koden för produktionsdatumet har ändrats, tagits bort eller gjorts oläslig

    • om reparationer eller produktmodifikationer har genomförts av icke-auktoriserade serviceorganisationer eller personer

    • om defekten är ett resultat av överdriven användning utanför det avsedda syftet, t.ex. oavbruten användning i en kommersiell miljö.

    • om felet orsakas av missbruk av produkten eller av miljöförhållanden som inte överensstämmer med användarhandboken för produkten

    • om felet beror på att annan kringutrustning, extrautrustning eller andra tillbehör än de som rekommenderas i användarhandboken har anslutits

    • om enheten har skadats av, inklusive men inte begränsat till, djur, blixtnedslag, onormal spänning, brand, naturkatastrof, transport eller vatten (om det inte uttryckligen anges i användarhandboken att produkten kan sköljas)

    • för normalt slitage eller utbyte av förbrukningsartiklar (t.ex. dammsugarpåsar eller filterpatroner)

    • om produkten inte fungerar ordentligt eftersom den inte ursprungligen utformades, tillverkades eller godkändes för användning i det land där du använder produkten, vilket kan inträffa när du importerade produkten

    • om produkten inte fungerar ordentligt på grund av problem med åtkomst eller anslutning till tjänsteleverantörer, exempelvis avbrott i åtkomstnätverk (t.ex. kabel-TV, satellit eller internet), fel på abonnentens eller sändarens/motpartens anslutning, fel på lokala nätverk (kablar, filserver, användarens anslutning) och fel i överföringsnätverket (störningar, kryptering, övriga fel eller dålig nätverkskvalitet)

    • för tredjepartsanvändning på eller med dina produkter.

    Behöver du service?

    För att du ska undvika onödigt besvär rekommenderar vi att du läser användarhandboken noggrant eller läser supportavsnittet på den här webbplatsen innan du kontaktar återförsäljaren eller Philips. Om du behöver service inom garantiperioden ber vi dig kontakta kundtjänst via en av kontaktmetoderna som anges på den här webbplatsen. Om produkten inte längre omfattas av garantin kan du i vissa länder kontakta det närmaste auktoriserade serviceombudet direkt. Om det finns ett serviceombud hittar du adressen på den här webbplatsen.

     

    För bästa möjliga hjälp när du kontaktar Philips eller dess servicepartner bör du ha följande nära till hands:

     

    • Produkttyp- eller modellnummer (ibland även kallat modell-ID).

    • Inköpsbeviset (t.ex. originalfaktura eller kassakvitto) som anger inköpsdatum, återförsäljarnamn och modellnummer för produkten.

    • Produktens serienummer eller produktionsdatumkod som anges på produkten.

     

    Modellnumret, serienumret eller produktionsdatumkoden (om sådan finns tillgänglig) finns i batterifacket eller på baksidan eller undersidan av produkten.

    Felsökning och reparation

    Behöver du hjälp med produkten?

    Hitta reservdelar och tillbehör

    Hitta en reservdel eller ett tillbehör för din produkt

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.