Företagsprofil

Företagsprofil

Royal Philips i Nederländerna är ett diversifierat teknikföretag som har fokus på att förbättra människors liv genom meningsfulla innovationer inom områdena hälsovård, konsumentprodukter och belysning. Företaget är ledande inom hjärtvård, akutvård och hälsovård i hemmet, energieffektiva belysningslösningar och nya belysningsändamål samt trimning och rakning för män och munhälsa.

Company_Health_Well-being_275x90.jpg

Skapar innovationer som har betydelse för människor

Sedan den första Philips-lampan introducerades för mer än 120 år sedan har innovation och ett människofokuserat synsätt alltid utgjort kärnan i vårt företag.
 
Vår strävan är att leverera nya hälsovårds- och belysningstekniker samt innovativa och lokalt relevanta konsumentprodukter som gör stor skillnad för våra konsumenter och intressenter över hela världen. Vi tror att vi kan göra det med en djup förståelse för människors behov och önskningar.
 
När vi för samman människor och innovation skapar vi nästa generations teknik och saker som människor verkligen vill ha och behöver. Det är meningsfulla innovationer som hjälper människor att vara friska, må bra och njuta av livet. Det här utmärker oss och gör oss till Philips.

Company Business highlights Q2

Business Highlights in Q2

Driving industry transformation in collaborative care, Philips and salesforce.com announced an alliance to deliver a cloud-based healthcare platform. The platform leverages Philips’ leadership in medical technology, clinical applications and clinical informatics, to enhance clinical decision making and enable patients to manage their personal health.

Delivering on its strategy to build the Philips brand in the beauty category, Philips introduced Philips VisaCare and Philips VisaPure Men. The latter is a device specifically designed for male skin cleansing, which is a rapidly growing segment driven by Asian markets such as Korea.

Philips became the official lighting partner of the Allianz Arena, home to FC Bayern Munich. The Arena will be the largest stadium in Europe to feature a connected LED lighting system which will turn the façade into a dynamic colored light display.

 
Philips in Q2 2014

Sales                                5.3 bln
Adjusted EBITA            449 mln
Net income                    243 mln