Philips hade tidigare svarat ProPublica och Pittsburgh Post-Gazette i USA och NRC i Nederländerna. Artiklarna presenterar ingen ny fakta och vi håller inte med om de karakteriseringar som görs i dessa artiklar.
Philips prioritet är patientsäkerhet och kvalitet. Vi förstår hur viktiga Philips Respironics sömnbehandlingsapparater och ventilatorer är för patienter som använder dem. Philips beklagar all oro för patienter, deras familjer och vårdgivare i denna fråga och ber djupt om ursäkt för detta. Philips agerade för att skydda patientsäkerheten genom att initiera och genomföra ett frivilligt säkerhetsmeddelande av betydande omfattning. Vi fortsätter att avsätta alla tillgängliga resurser för att säkerställa att patienter får åtgärdade enheter. Om du är patient, företagskund eller vårdgivare hittar du mer information här.
Saneringen av sömnbehandlingsapparaterna närmar sig slutförandet, medan saneringen av de drabbade ventilatorerna pågår. Alla på Philips strävar efter att uppnå och upprätthålla högsta standard och bygga på en kultur av integritet och efterlevnad.
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is a leading health technology company focused on improving people's health and well-being through meaningful innovation. Philips’ patient- and people-centric innovation leverages advanced technology and deep clinical and consumer insights to deliver personal health solutions for consumers and professional health solutions for healthcare providers and their patients in the hospital and the home. Headquartered in the Netherlands, the company is a leader in diagnostic imaging, ultrasound, image-guided therapy, monitoring and enterprise informatics, as well as in personal health. Philips generated 2022 sales of EUR 17.8 billion and employs approximately 71,500 employees with sales and services in more than 100 countries. News about Philips can be found at www.philips.com/newscenter.
Philips Nordics Brand & Communication E-post: lisa.pernbrink@philips.com
You are about to visit a Philips global content page
Continue