Sverige
mobile-privacy-notice banner image

Sekretessmeddelande
för HomeID


Detta sekretessmeddelande uppdaterades senast den 1 januari 2024.

HomeID app (nedan kallad ”Appen”) använder personuppgifter som samlas in eller behandlas via Appen, inklusive personuppgifter som behandlas av den köksmaskin från Philips som du väljer att para med Appen (nedan kallad ”Enheten”).


Syftet med detta sekretessmeddelande är att redogöra för de rutiner vi använder för att skydda din integritet när du använder våra Tjänster, bland annat vilka uppgifter vi samlar in, varför vi samlar in dem och vad vi gör med dem, samt dina individuella rättigheter. Detta sekretessmeddelande gäller personuppgifter som samlats in eller behandlats av Appen, som kontrolleras av eller står under kontroll av Versuni Netherlands B.V. eller något av dess dotterbolag (nedan kallade ”Versuni”, ”vår”, ”vårt”, ”våra”, ”vi”, eller ”oss”).


Läs även våra användarvillkor, som beskriver villkoren som gäller för din användning av våra Tjänster.

Vilka personuppgifter samlas in och för vilka ändamål

Vi mottar eller samlar in personuppgifter på det sätt som beskrivs ingående nedan vid tillhandahållandet av våra Tjänster, inklusive när du öppnar, laddar och installerar Appen. Vi kopplar dina personuppgifter till unika identifierare.  

Känsliga personuppgifter

Innan vi samlar in känsliga uppgifter informerar vi dig och ber om ditt uttryckliga samtycke.  

 

Utöver det ber vi dig att inte skicka några känsliga personuppgifter (t.ex personnummer, information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös tillhörighet, filosofi eller annan trosuppfattning, hälsa, sexliv eller sexuell läggning, biometriska data eller genetiska egenskaper, kriminell bakgrund eller medlemskap i fackförbund) till oss, på eller genom Appen, eller med några andra medel.  

account data

Kontouppgifter

Vi samlar in dina personuppgifter när du skapar ett konto.

 

  • De personuppgifter som vi samlar in kan bland annat vara ditt namn, din e-postadress, språk. Vi behandlar även information om din användning av Appen, bland annat din session, inloggning och autentiseringsinformation, som vi använder för att hantera ditt konto.
  • Om du loggar in via sociala medier kan de personuppgifter vi samlar in innefatta din grundläggande offentliga profil (t.ex. fullständigt/förkortat namn, profilfoto, identifierare, kön, profil URL, födelsedag, hemsida och plats) och din e-postadress, som vi använder för autentiseringsändamål. I detta fall får din leverantör av sociala medier samla in information om att du använder Appen och loggar in med ditt konto på sociala medier. Läs sekretessmeddelandet från din leverantör av sociala medier (t.ex, Facebook, Google, Apple) för information om deras sekretessrutiner, inklusive vilken typ av uppgifter de samlar in och hur de använder, behandlar och skyddar uppgifterna.
  • Vi använder dina kontouppgifter för att skapa och hantera ditt konto och tillhandahålla personligt anpassade tjänster. Du kan använda ditt konto för att säker inloggning till Appen. Om du skapar ett konto för att logga in på Appen kommer vi att skicka dig ett välkomstmejl för kommunicera med dig i samband med dina frågor, skicka dig rent tjänsterelaterade meddelanden eller styra marknadsföringskommunikation ifall du har samtyckt till detta. Du kan också använda ditt konto för att beställa en produkt eller tjänst från , delta i en kampanj eller ett spel, delta i aktiviteter på sociala medier i samband med en (Versuni-)kampanj(t.ex. att klicka på ”gilla” eller ”dela” och delta i produkttester eller enkäter.


Eftersom vi använder dina kontouppgifter för att tillhandahålla tjänsterna anser vi denna behandling nödvändig för verkställandet av ett kontrakt som du är part till och som är lagligt.

Visa flerVisa färre

Övriga uppgifter som tillhandahålls

När du använder Appen kan du skapa en profil som består av ditt smeknamn, en kort beskrivning av dig själv, ditt hemland, ditt genererade innehåll, ditt föredragna innehåll och andra profiler du följer.  Vi behandlar dessa data tillsammans med dina privata inställningar inklusive dina preferenser när det gäller kök, enhetssystem, enheter du äger och information vi observerar när du använder våra Tjänster. 

 

  • Vi använder dessa personuppgifter för att tillhandahålla personligt anpassade tjänster och göra dig till en del av en community som delar matlagningsrelaterat innehåll, där du kan följa andra communitymedlemmar med liknande intressen. Vi använder dina privata inställningar i kombination med din aktivitet i communityn för att förse dig med personligt anpassade upplevelser i Appen genom att presentera det innehåll som är mest relevant för dig samt skicka dig pushmeddelanden och/eller meddelanden i Appen. Dessa anmälningar eller meddelanden kan innehålla innehåll från tredje parter som vi har beslutat att samarbeta med inom ramen för appen. Vi gör detta genom att analysera insamlade data och använda specifika rekommendationer och filtreringsalgoritmer. 
  • I vissa länder inkluderar Tjänsterna communityfunktioner som kan användas för att visa recept från andra medlemmar i samma land, dela egna recept och posta kommentarer. Som en del av communityfunktionerna kan du (i) enkelt visa de livsmedel du föredrar och din enhets eller dina enheters modell (t.ex. Air Fryer-modell) och (ii) kan andra användare se ditt användarnamn, land och foto, dina kontakter i Appen och recepten du lagrar i Appen. Appen visar dig om communityfunktionerna finns tillgängliga i ditt land.  
  • I vissa länder (appen visar tillgänglighet) erbjuder appen också ett premiuminnehåll med exklusiv a recept. Dessa exklusiva recept finns att köpa och kommer att lagras på ditt konto. Du kan titta på premiumreceptet, och vid intresse kan du klicka på köpknappen. Du omdirigeras till en tredjepartsleverantör av betaltjänster. Observera att du måste vara inloggad med ett registrerat konto för att kunna köpa premiuminnehållet (för att det ska kunna lagras på ditt konto). Efter att du har följt betalningsanvisningarna är köpet slutfört och du kommer att omdirigeras till appen. Där har du tillgång till ditt premiuminnehåll som kommer att finnas på ditt konto.


Eftersom vi använder andra tillhandahållna uppgifter för att tillhandahålla tjänsterna anser vi denna behandling nödvändig för verkställandet av ett kontrakt som du är part till .

Visa flerVisa färre

Enhetsdata

När du väljer att para Appen med din Enhet samlar vi in enhetsspecifik information när du öppnar eller använder Enheten, bland annat det unika enhetsnumret, valt land, tidszon och sessions- och användningsdata. Detta kan till exempel vara:

 

  • Beroende på vilken modell på Enheten du använder kan den registrera recept och ingredienser och skicka dem till Appen. Vi kan använda den här enhetens insamlade data för att ge dig mer kontroll över Enheten och för att tillhandahålla personligt anpassade nutritionstjänster till dig, inklusive råd och tips via meddelanden i Appen och/eller pushmeddelanden. Vi kan också använda dessa enhetsuppgifter för att utföra analyser, t.ex. för att lära oss om hur vi använder våra enheter under vilka tider av dagen.
  • Cykelinformation.
  • Vattennivå- och användningsinformation.
  • Information om kaffebönor och bryggning.
  • Information om användning av Aquaclean-filtret

 

Vi använder dina enhetsdata för att tillhandahålla dig med skräddarsydda tjänster för alla kafferelaterade förbrukningsvaror, inklusive registrering av dina enhetsdata för Amazons påfyllningsservice (DRS) enligt närmare beskrivning nedan.

 

Eftersom din Enhets eller dina Enheters data endast behandlas när du väljer att para din Enhet/dina Enheter med Appen för att använda Tjänsterna anser vi att denna behandling krävs för verkställande av det kontrakt som du är part till och/eller baserat på berättigat intresse.

Visa flerVisa färre

Cookies Image

Cookies och analysverktyg

Vi använder cookies, taggar eller liknande teknologier (nedan kallade ”Cookies”) för att driva, tillhandahålla, förbättra, förstå och anpassa våra Tjänster. Cookies gör det möjligt för oss att känna igen din enhet och samla in information och personuppgifter, inklusive det unika numret på din enhet, dess IP-adress, vilken typ av webbläsare eller operativsystem du använder, sessions- och användningsdata eller tjänsterelaterad prestandainformation som är information om din användning av Appen.  Vi kan visa dig även landsspecifikt innehåll (inklusive information på ditt språk) baserat på IP-adressen för din mobila enhet och information om SIM-kortsoperatören.

 

För att ge dig en mer personlig erfarenhet, bearbetar vi dina cookie- och analysdata för att visa dig rätt innehåll och skicka dig rekommendationer, In-App-meddelanden och Push-meddelanden (om du beslutar att tillåta detta i appen).


Vi kan också använda dina cookie- och analysdata för att ställa frågor eller inbjuda dig att delta i undersökningar eller forskningsprojekt. När du bestämmer dig för att delta behandlar vi dina kontouppgifter, svar, åsikter och erfarenheter. Vi använder dessa uppgifter för att förbättra tjänsterna och utveckla nya produkter och tjänster inom området köksapparater.

Våra tjänsteleverantörer använder Cookies för att hjälpa oss samla in information för vår räkning och enligt våra instruktioner. För närvarande är dessa de tredje parts cookies som appen använder:

  • Apptentive. Denna App använder Apptentive, en feedback- och kommunikationstjänst (nedan kallad ”Apptentive") som tillhandahålls av Alchemer. Apptentive använder en motsvarande teknik som cookies för att hjälpa Appen analysera de generella trafikmönstren och samla in feedback från dig via Appen. För Versuni räkning kommer Apptentive att använda information om din mobila enhet (bland annat tillverkare, modell och operativsystem), användningsmönster för Appen och information som du väljer att lämna (bland annat enkätsvar eller feedback) för att tillhandahålla tjänster till Versuni som gör det lättare för dem att förstå App-användningen, tillhandahålla support och förbättra sina produkter och tjänster.  Din IP-adress anonymiseras för användning och lagring inom ramen för Apptentives produkter och tjänster.
  • Branch Metrics. Denna App använder Branch Metrics, en tjänst som tillhandahålls av Branch Metrics Inc. (nedan kallade ”Branch”) för att djuplänka användare in i Appen, analysera hur användarna öppnar och använder Appen och utnyttja dessa insikter för att förbättra Appen. För Versuni räkning kommer Branch att behandla information som genererats om din användning av Appen (bland annat mobilplattformen, tidsstämpeln, API-nyckeln (identifierare för applikationen), App-version, mobila enhetens identifierare, iOS-identifierare för leverantörer, Android Advertiser-ID, IP-adress, mobila enhetens modell, tillverkare och enhets-O/S, start/stopptid för sessionen, mobilnätverkskod och nätverksstatus). Om du laddade ner Appen genom att klicka på en Versuni-annons på någon av våra partners plattformar, såsom Facebook, Apple eller Google och bestämmer dig för att ge ditt samtycke kommer Branch att samla in annonsmätningsdata från din mobila enhet, inklusive unika identifierare och analysdata för annonsen du klickade på och andra App-evenemang (bland annat första installationen, öppnandet och delningen av Appen via Appens särskilda delningsfunktion). För att bedöma hur effektiva våra reklamkampanjer är och mäta engagemanget delar vi dina annonsmätningsata med plattformen vi använder för att köra annonsen, som sedan använder data för att rapportera hur effektiva våra annonser är. Genom att samtycka till användningen av Branch samtycker du till att dela dina annonsmätningsdata med plattformen du använde när du klickade på vår annons, exempelvis Facebook, Apple eller Google, vilket innebär att dina data behandlas i enlighet med dess sekretessmeddelande.
  • Google Firebase. Denna App använder Google Firebase, en apputvecklingstjänst (nedan kallad ”Firebase”) som tillhandahålls av Google Ireland Ltd. (nedan kallad ”Google”). Firebase använder cookies eller motsvarande moderna tekniker, som är textfiler som placeras i din App och webbläsare.  För Versuni räkning kommer Firebase att använda information från din mobila enhet, t.ex. din enhets IP, IP-adress, ditt IFDA eller Google Play Services och din Macadress och ersätta dem med en unik kod. När du använder Appen mäter vi antalet besök till Appen, vilka sidor du besöker, din nätverksanslutning, laddningstider och när Appen kraschar. Vi använder den informationen för att utvärdera och förstå din användning av Appen, för att testa och analysera dess prestanda och i slutänden för att optimera våra produkter och tjänster. 

Lägg märke till att vi endast behandlar din cookie- och Analytics-information efter att du har gett ditt samtycke.

Visa flerVisa färre

Data filled in by you

Betyg och granskningsdata

Om du skriver en recension eller betygsätter appen i appbutikerna kan vi behandla sådan information för att svara på dina kommentarer och frågor, förstå hur du känner när du använder appen, bli bekant med din allmänna uppfattning om appen och vårt varumärke, och använda dessa insikter för att förbättra appen och/eller våra produkter och tjänster. Vi kan bara se ditt användarnamn, betyg, kommentarer och andra detaljer i din appbutik som du väljer att dela informationen med oss eller göra dessa offentligt tillgängliga. Enbart om du kräver att vi gör det länkar vi denna information till dina kontouppgifter eller annan information som vi har från dig. I de fall du behöver kundsupport kan vi använda dina uppgifter för att följa upp ditt ärende och vägleda dig genom vår kundsupportprocess i enlighet med avsnittet ”Kundtjänst” längre ner. Vi anser att behandlingen av dina data för betyg och granskning baseras på ett legitimt sätt från Versuni.

Kundsupport

När du behöver kundsupport kan du ge oss information kopplad till din användning av våra Tjänster, inklusive din interaktion med Versuni och hur vi kan kontakta dig för att ge dig den support du behöver. Vi driver och erbjuder våra Tjänster, inklusive tillhandahåller kundsupport, och förbättrar, åtgärdar och anpassar våra Tjänster. Vi använder även dina uppgifter för att svara dig när du kontaktar oss.


Vi anser att behandlingen av dina kundsupportuppgifter är nödvändig för att verkställandet av ett kontrakt som du är part till. I detta fall anser vi att behandlingen av dina kundsupportdata bygger på ett legitimt intresse från Versuni.

Combined data

Kombinerade data

Vi kan komma att kombinera dina personuppgifter, inklusive kontouppgifter och andra uppgifter som du har tillhandahållit, enhetsdata och med data som samlats in i samband med din interaktion med och användning av Versuni digitala kanaler såsom sociala medier, webbplatser, e-postmeddelanden, appar och anslutna mobila produkter, inklusive din IP-adress, cookies och analysdata, enhetsinformation, meddelanden du klickar eller pekar på, platsuppgifter och webbplatser du besöker.

 

Vi använder dessa kombinerade data för att förbättra våra appars, enheters, produkters och Tjänsternas innehåll, funktionalitet och användbarhet samt för att utveckla nya produkter och tjänster. I detta fall anser vi att behandlingen av dina kombinerade data bygger på ett legitimt intresse från Versuni.


Om du samtycker till att få reklammeddelanden om Versuni produkter, tjänster, evenemang och kampanjer eller reklamkommunikationen från de partner som vi noggrant har valt ut som kan vara relevanta för dig baserat på dina preferenser och ditt beteende online, kan vi skicka dig marknadsförings- och reklamkommunikation via e-post, din smartphone och andra digitala kanaler såsom appar och sociala medier. För att kunna skräddarsy meddelandena efter dina preferenser och ditt beteende och erbjuda dig en mer relevant och personanpassad upplevelse kan vi analysera dina kombinerade data.  Du kan när som helst återkalla ditt samtycke och ange att du inte längre önskar motta sådana meddelanden.

Visa flerVisa färre

Tillstånd till åtkomst

Appen kan begära tillstånd från dig för att få åtkomst till dina mobila enheters lagringskapacitet, sensorer eller andra funktioner (t.ex. foton, agenda, kontakter, kamera, WiFi, geolokalisering eller bluetooth).  Vi begär åtkomst när det är strikt nödvändigt för att tillhandahålla Tjänsterna enligt beskrivningen nedan.  

 

  • Bluetooth och WIFi. Appen kräver WiFi-anslutning för att ansluta till internet.   Appen kräver också bluetooth/WIFI för att koppla upp din enhet eller dina enheter mot Appen.  Du kan när som helst blockera bluetooth-/WiFi-anslutningen genom inställningarna på den mobila enheten.

  • Plats. På vissa enhetsmodeller kräver Android-operativsystemet ungefärlig geografisk plats för att ansluta enheten. iOS-operativsystem kräver även geolokalisering för att känna igen när Appen och enheten är i närheten. Versuni behandlar dock inte sådana uppgifter på något sätt.  Data finns kvar i din mobila enhet när Versuni inte har åtkomst till dem.  Du kan när som helst blockera insamlingen av geolokaliseringsdata genom inställningarna på den mobila enheten.

  • Filer. Appen kräver åtkomst till den mobila enhetens filer för att lagra språkinställningar och andra filer som Appen använder för att fungera (t.ex. manualer, recept, grafik, mediafiler eller andra stora programtillgångar). Om du raderar Appen raderas filerna från din mobila enhet.

  • Foton och media. Om du lägger till en profilbild till din profil kräver Appen tillåtelse att få åtkomst till din mobila enhets kamera eller fotogalleri.  Android-operativsystem kan begära tillstånd för videor, men Appen använder tillåtelsen endast för att du ska kunna ladda upp din bild. Om din enhet stödjer tjänsten för livsmedelsigenkänning kräver appen också åtkomst till kameran på din mobila enhet för att skanna särskilda livsmedelstyper. Endast ett begränsat antal livsmedelstyper kommer att kännas igen. Filmning av något annat kommer att resultera i ett felmeddelande. För denna tjänst insamlas eller sparas inga uppgifter.
     
  • Ibland är tillstånd ett tekniskt krav från operativsystemet. I så fall kan Appen efterfråga ditt tillstånd att få åtkomst till en viss sensor eller vissa data, men vi kommer inte att samla in sådana data såvida det inte krävs för att tillhandahålla Tjänsterna.
Visa flerVisa färre

Third parties

Med vilka delas personuppgifterna?

Versuni kan lämna ut dina personuppgifter till tredjepartstjänsteleverantörer, affärspartners eller andra tredje parter i enlighet med detta Sekretessmeddelande och/eller tillämplig lagstiftning.

 

Tjänsteleverantörer

Vi samarbetar med tredjepartstjänsteleverantörer som hjälper oss att driva, tillhandahålla, förbättra, förstå, anpassa, stödja och marknadsföra våra Tjänster. 

 

Vi kan dela dina personuppgifter med följande tjänsteleverantörer: 

 

  • Leverantörer av IT- och molntjänster
    Dessa tjänsteleverantörer erbjuder maskinvara, programvara, nätverk, lagring, transaktionstjänster och/eller relaterad teknik som krävs för att driva Appen eller tillhandahålla Tjänsterna.
     
  • Leverantörer av analystjänster.

Dessa tjänsteleverantörer tillhandahåller hårdvara, mjukvara, nätverk, lagring och/eller relaterad teknik som vi behöver för att utföra App-analyser. Se också ovan under Cookies och analysdata 

 

Versuni kräver av sina tjänsteleverantörer att de tillhandahåller en adekvat skyddsnivå för dina personuppgifter som motsvarar vår egen nivå. Vi ställer kravet på våra tjänsteleverantörer att de endast får behandla dina personuppgifter i enlighet med våra instruktioner och endast för de specifika syften som nämns ovan, att de endast ska ha åtkomst till minsta möjliga mängd uppgifter som krävs för att leverera en specifik tjänst. Vi kräver även att de ska skydda dina personuppgifter och se till att hålla dem säkra.

 

Övriga tredje parter

Versuni kan även samarbeta med tredje parter som behandlar dina personuppgifter för sina egna ändamål. Om Versuni delar personuppgifter med tredje parter som använder dina personuppgifter för sina egna ändamål kommer Versuni att se till att informera dig och/eller begära ditt samtycke i enlighet med gällande lagstiftning innan vi delar dina personuppgifter. I detta fall ska du läsa deras sekretessmeddelanden noggrant där de informerar om sina integritetsskyddsrutiner samt om vilken typ av personuppgifter de samlar in och hur de använder och skyddar dessa.


Tänk på att när det gäller eventuell reklam från tredje part i appen delar vi inte dina personuppgifter med dessa partner. Även om du väljer att ta emot marknadsföring och om du tillåter alla Cookies, delar vi inte dina personuppgifter med den tredje parten. Vad vi gör är att analysera effektiviteten i sådana partnerskapskampanjer och informera våra partner om effektiviteten (t.ex. hur många app-användare har klickat på annonsen, hur många app-användare som har tagit del av erbjudandet). Vi kan analysera det här från att se över app-användningen och när du accepterar Branch Metrics-cookien som nämnts tidigare. Den externa rapporteringen av denna effektivitetsstudie sker endast på aggregerad basis, vilket innebär att vår partner - den tredje parten - inte kommer att kunna omdirigera denna information till någon enskild app-användare. 

 

Det händer att Versuni säljer en verksamhet eller del av verksamhet till ett annat företag. En sådan överföring av äganderätten kan komma att omfatta överföring till köparen av dina personuppgifter med direkt koppling till denna verksamhet. Versuni har rätt att fritt tilldela alla våra rättigheter och skyldigheter i enlighet med vårt Sekretessmeddelande till alla våra dotterbolag i samband med sammanslagning, förvärv, omstrukturering, eller försäljning av tillgångar eller på grund av lag eller annat, och vi kan överföra dina personuppgifter till våra dotterbolag, de enheter som ersatt oss eller den nya ägaren. 

 

Amazon

 

  • Alexa

Beroende på vilken enhetsmodell du använder tillåter Kitchen Plus Skill/ Coffee Plus Skill ("Skill") dig att styra din enhet och få information via Amazon Alexa.

 

När du aktiverar Skill kan Versuni ansluta ditt Amazon-konto till Versuni-kontot som du använder för att logga in på appen. När du ansluter dina konton antar Versuni och Amazon oberoende tekniska åtgärder för att bekräfta din identitet. Versuni delar kontoidentifierare men delar inte dina kontouppgifter, inklusive namn eller e-postadress, med Amazon.

 

När du pratar med Alexa skickar Amazon en skriftlig version av dina röstkommandon till Versuni tillsammans med en unik identifierare. Vi behandlar den här informationen för att utföra dina kommandon och utfärda ett svar i enlighet med vårt sekretessmeddelande. Vi delar vårt skriftliga svar med Amazon för att Amazon ska kunna informera dig om resultatet av ditt kommando i enlighet med Amazons sekretessmeddelande samt användarvillkor. Versuni och Alexa kan även utbyta information gällande den enhet som du bestämmer dig för att kontrollera via Skill, inklusive när du uppdaterar, ändrar eller tar bort en enhet.

 

  • Amazons påfyllningstjänst – Dash Replenishment Services (DRS)

I vissa länder stöder vi Amazons påfyllningsservice (DRS). När du prenumererar på DRS gör appen en automatisk beställning av bönor eller Aquaclean-filter åt dig hos Amazon. För detta måste du logga in på ditt Amazon-konto och Amazon tillhandahåller sina egna tjänster till dig.

 

När du konfigurerar din DRS-prenumeration delar vi följande uppgifter med Amazon: serienumret och modellen (hx-nummer) hos din apparat och ditt dagliga sammanlagda förråd av bönor eller AquaClean-filter. För att hålla reda på din prenumeration lagrar vi ditt Amazon-kund-ID. Om du avslutar din DRS prenumeration raderar vi ditt kund-ID.

 

Du är medveten om att dina kommandon och svar kan utgöra personuppgifter. Du förstår även att Amazon tillhandahåller sina egna tjänster till dig och genom att ge ditt samtycke instruerar du oss att dela dina personuppgifter med Amazon. Amazon kan behandla dina personuppgifter i länder utanför ditt bosättningsland, vilket kanske inte ger tillräckligt skydd för personuppgifter i enlighet med förordning (EU) 2016/679 (GDPR). Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att inaktivera Skill. Läs Amazons sekretessmeddelande och användarvillkor för mer information.

 

Gränsöverskridande överföringar

Dina personuppgifter kan komma att sparas och behandlas i alla länder där vi har anläggningar eller anlitar tjänsteleverantörer, och genom att använda Tjänsterna bekräftar du att (en eventuell) överföring av information kan ske till länder utanför det land där du är bosatt, vilka kan ha dataskyddsprinciper som skiljer sig från dem som gäller i ditt land. Under vissa omständigheter kan domstolar, brottsbekämpande organ, tillsynsmyndigheter eller säkerhetsansvariga myndigheter i dessa andra länder ha rätt att få tillgång till dina personuppgifter.  

 

Om du befinner dig inom EES kan dina personuppgifter överföras till våra dotterbolag eller tjänsteleverantörer i länder utanför EES vilka har godkänts av Europeiska kommissionen för att de anses erbjuda en tillräcklig nivå av dataskydd i enlighet med EES-standard. För betalningar från EES till länder som EU-kommissionen inte anser vara fullgoda har vi vidtagit lämpliga åtgärder, t.ex. standardavtalsklausuler som antagits av EU-kommissionen för att skydda dina personuppgifter. 

 

Hur länge lagrar vi dina uppgifter?

Vi lagrar dina personuppgifter så länge det krävs eller är tillåtet för det eller de ändamål som uppgifterna har samlats in för. De kriterier vi använder för att fastställa hur länge vi lagrar uppgifter är bland annat: (i) hur länge du använder Appen och Tjänsterna, (ii) huruvida vi är ålagda en lagstadgad skyldighet att lagra uppgifterna eller (iii) om lagring är tillrådlig mot bakgrund av vår rättsliga ställning (till exempel med avseende på gällande preskriptionsregler, tvister eller tillsynsmyndigheters undersökningar).

Visa flerVisa färre

Choices and rights

Dina alternativ och rättigheter

Om du vill begära att få åtkomst till, rätta, radera, begränsa eller invända mot behandlingen av personuppgifter som du tidigare har tillhandahållit till oss eller om du vill begära en elektronisk kopia av dina personuppgifter i syfte att överföra dem till ett annat företag (i den mån denna rätt till portabilitet av uppgifter omfattar dig i enlighet med gällande lag), kan du framställa din begäran genom att mejla oss här. Vi kommer att behandla din begäran i enlighet med gällande lag. 

 

Redogör tydligt i ditt mejl för vilka personuppgifter du begär åtkomst till alternativt vill rätta, radera, begränsa eller invända mot behandling av. För att skydda dig får vi endast tillmötesgå en sådan begäran när det gäller personuppgifter kopplade till ditt konto, din e-postadress eller annan kontoinformation som du använder för att skicka oss din begäran och vi kan behöva bekräfta din identitet innan vi tillmötesgår din begäran. Vi försöker att tillmötesgå din begäran så snart som det är praktiskt möjligt. 

 

I de fall då vi behöver ditt samtycke för att samla in och/eller behandla dina personuppgifter kan du när som helst återkalla ditt samtycke utan att det påverkar lagligheten av den tidigare behandling som baserades på ditt samtycke före återkallandet.  

 

Observera att om du använder dig av (vissa av) dina alternativ och rättigheter, kan det hända att du, helt eller delvis, inte längre kan använda våra Tjänster. 

 

När vi behandlar dina personuppgifter baserat på en lagstadgad skyldighet vi är ålagda, bland annat när du interagerar med oss för att utöva dina rättigheter, anser vi att behandlingen är laglig. 

 

När vi är beroende av ett avtal för att behandla dina personuppgifter för Tjänsterna kan det hända att vi inte kan tillhandahålla Tjänsterna om vi inte får dina uppgifter.    

Visa flerVisa färre

We protect your personal data

Vi skyddar dina personuppgifter

Versuni tar vår skyldighet att skydda de uppgifter som du anförtror oss på största allvar, och vi skyddar dem mot oavsiktlig eller obehörig ändring, förlust, missbruk, spridning eller åtkomst. Versuni använder en mängd säkerhetstekniker och tekniska och organisatoriska åtgärder för att hjälpa dig skydda dina uppgifter. För detta ändamål använder vi bland annat åtkomstkontroller, brandväggar och säkerhetsprotokoll.

Visa flerVisa färre

Special information for parents

Särskild information till föräldrar

Även om våra Tjänster inte är riktade till barn, enligt definitionen i gällande lagstiftning, är det Versuni policy att följa den lagstiftning som kräver förälders eller målsmans tillstånd innan personuppgifter gällande barn samlas in, används eller sprids. Vi gör vårt yttersta för att skydda barn och tillgodose deras behov av integritet, och vi uppmanar föräldrar och målsmän att ta en aktiv roll i förhållande till sina barns aktivitet och intressen på nätet.


Om du som förälder eller målsman erfar att ditt barn har gett oss sina personuppgifter utan samtycke, ber vi dig kontakta oss här. Om vi uppmärksammas på att ett barn har försett oss med personuppgifter, kommer vi att radera dessa uppgifter i våra register.

Visa flerVisa färre

 

  • De insamlade uppgifterna används för du ska kunna ta del av en gemenskap som delar matlagningsrelaterat innehåll och följa andra medlemmar med liknande intressen. Dina personliga inställningar i kombination med dina aktiviteter i den sociala gemenskapen används för att ge dig en personlig upplevelse i appen genom att visa dig det innehåll som är mest relevant för dig. Vi gör det genom att analysera insamlad information och använda specifika rekommendations- och filtreringsalgoritmer.

  • I vissa länder inkluderar tjänsterna gemenskapsfunktionen där du kan se recept från andra medlemmar i ditt land samt dela med dig av dina egna recept. Som en del av gemenskapsfunktionen (i) ser du enkelt de livsmedel du föredrar och din Airfryer-modell; och (ii) andra användare kan eventuellt se ditt användarnamn, ditt land, ditt foto, dina kontakter i appen och de recept du lagrar i appen. Appen meddelar dig när gemenskapsfunktionen har aktiverats i ditt land.

Eftersom vi använder dina andra tillhandahållna uppgifter för att tillhandahålla tjänsterna anser vi att denna behandling är nödvändig för att fullfölja ett avtal i vilket du är part och lagenlig enligt artikel 6.1. (b) i förordning (EU) 2016/679.

Visa flerVisa färre

Changes to the privacy notice

Ändringar gällande detta Sekretessmeddelande

Våra Tjänster kan med jämna mellanrum ändras utan föregående meddelande. Därför förbehåller vi oss rätten att då och då göra tillägg till eller uppdatera detta Sekretessmeddelande. När vi uppdaterar detta Sekretessmeddelande kommer vi även att uppdatera datumet längst upp i Sekretessmeddelandet. 

 

Vi uppmanar dig att regelbundet gå igenom den senaste versionen av detta Sekretessmeddelande.  

 

Det nya Sekretessmeddelandet är giltigt så snart det har publicerats. Om du inte samtycker till det ändrade meddelandet, bör du ändra dina inställningar eller överväga att sluta använda våra Tjänster. Genom att fortsätta besöka eller använda våra Tjänster efter att dessa ändringar har trätt i kraft, bekräftar du att du har informerats om det reviderade Sekretessmeddelandet. 

Visa flerVisa färre

Contact Image

Kontakta oss

Om du har frågor om detta Sekretessmeddelande eller om hur Versuni använder dina personuppgifter, kontakta Versuni eller vårt personuppgiftsombud här. Alternativt har du rätt att klaga till en tillsynsmyndighet som är behörig för ditt land eller din region

 

Versuni Netherlands B.V.

Claude Debussylaan 88, 1082MD

Amsterdam, Nederländerna

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Our site can best be viewed with the latest version of Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox.