0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-ladyshaver fungerar inte

    Publicerad på 04 september 2025

    Se felsökningsstegen nedan om din Philips-ladyshaver inte fungerar eller tar bort hår lika bra som förväntat.

    Tips: Ladda apparaten helt innan den används för första gången (se användarhandboken för information om laddningstid). För att förhindra att apparater slås på av misstag under transport försätts de i ett engångsviloläge innan de lämnar fabriken. När du laddar apparaten inaktiveras det här läget så att du kan använda den som vanligt. 

    Det är viktigt att kontrollera att rakhuvudet inte är smutsigt, skadat eller utslitet. Det leder till försämrad produktprestanda eller till och med hudirritation. Om det är skadat måste det bytas ut omedelbart. Ladyshavern måste rengöras regelbundet för att den ska fungera korrekt. Hår och skräp kan fastna i enheten och påverka dess prestanda. Rengör ordentligt efter varje användning och skölj bort hår och skräp helt efter användning. Skydda skärbladet genom att sätta på en skyddshylsa eller kam före förvaring.

    Det kan hända att skärbladet på enheten är blockerat av hår eller skräp. Det kan förhindra att enheten slås på eller fungerar som den ska. Rengör enheten genom att följa instruktionerna nedan:

    Stäng av produkten och ta bort skärbladshuvudet genom att (hålla i plasthöljet och) dra bort det från produkten. Skölj hårbehållaren längst upp på handtaget.

    Skölj skärbladet i 30 sekunder under ljummet vatten. Låt lufttorka helt. Sätt tillbaka skärbladshuvudet genom att snäppa fast det på produkten (klickljud).

    Om din Philips-ladyshaver inte slås på, stängs av av sig själv under användning eller inte rakar lika bra som den brukade är otillräcklig laddning en trolig orsak. För optimal prestanda ska du ladda din ladyshaver helt före nästa användning.

    Laddningstiderna skiljer sig från modell till modell, och du hittar information om laddningstiden för din ladyshaver i den medföljande användarhandboken.

    Obs! Ladyshavers för våt- och torranvändning kan inte användas när de är anslutna till en strömkälla. Koppla alltid bort enheten från strömkällan innan den blir blöt.

    Om din Philips-ladyshaver levereras med en USB-laddningskabel baserar Philips den beräknade laddningstiden på att kabeln ansluts till en adapter från en ansedd tillverkare. Laddningen ska uppfylla följande specifikationer:

    • Inspänning: 100–240 V.
    • Utspänning: 5 V.
    • Utgående effekt: 1 A eller högre.
    • Om du vill använda eller ladda produkten i en fuktig miljö, till exempel i badrummet, ska du alltid använda en stänksäker (IPX4-klassad) adapter.
    Det är mycket viktigt att använda rätt rakteknik för att få bästa möjliga resultat och undvika smärta och irritation. Sträck ut huden med ena handen och för långsamt ladyshavern mot hårets växtriktning när du rakar dig. Se till att rak- eller trimhuvudet ligger platt mot och har full kontakt med huden. Tryck inte ladyshavern för hårt mot huden, utan var försiktig och flytta den långsamt.
    Rätt rakteknik för Philips ladyshaver
    Om ladyshavern levereras med en hudutsträckare kan du prova att sätta fast den på rakhuvudet. Det här tillbehöret gör att hårstråna står upprätta, vilket gör dem lättare att ta bort.
     
    Tillbehör till ladyshaver
    Din ladyshaver har ett överbelastningsskydd som aktiveras när du trycker för hårt mot huden. Detta för att skydda huden mot skador. Låt ladyshavern glida över huden och undvik att trycka för hårt.
    Det kan vara så att överhettningsskyddet på ladyshavern har aktiverats. När det händer börjar de röda lamporna blinka på ladyshavern och den slutar att fungera. 

    I så fall låter du ladyshavern svalna och slår på den igen efter cirka en minut. Om den fortfarande inte slås på och de röda lamporna börjar blinka igen betyder det att den inte har svalnat tillräckligt och att du bör vänta lite längre.

    Om du har provat råden ovan men ladyshavern fortfarande inte fungerar kan du kontakta oss för ytterligare hjälp.
    Om du har följt stegen ovan och din Philips-ladyshaver inte fungerar kontaktar du oss för att få mer hjälp.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper dig gärna

    Kontakta Philips

    Vi hjälper dig gärna

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.