1
0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Philips-ångstrykjärnet värms inte upp längre

    Uppdaterades 2022-02-28

    Om Philips-ångstrykjärnet har slutat värmas upp kan det finnas flera orsaker. Här kan du ta reda på hur vi kan hjälpa dig.

    Läget automatisk avstängning

    En lampa blinkar blått eller vitt på Philips-strykjärnet med ånggenerator:

    Om strykjärnet med ånggenerator är påslaget och den blå/vita strömlampan eller LED-lampan på handtaget blinkar, men stryksulan förblir kall, kan strykjärnet med ånggenerator vara i läget för automatisk avstängning.

    När strykjärnet inte har använts på 5–10 minuter försätts det i läget automatisk avstängning. Tryck på på/av-knappen för att använda det igen.

    Uppvärmningslampan blinkar på Philips-ångstrykjärnet:

    Om ångstrykjärnet lämnas oanvänt i horisontellt läge längre än 30 sekunder eller vertikalt (på hälstödet) längre än 8 minuter stängs det av automatiskt av säkerhetsskäl.

    När det händer blinkar uppvärmningslampan. Om du rör på strykjärnet slås det på och börjar värmas upp.

    Temperaturen är inte korrekt inställd

    Se till att du ställer in temperaturen på önskad inställningen baserad på det strykbara tyg du har.

    Efter 2–3 minuter bör stryksulan vara varm.

    Om veck inte går att ta bort enkelt är det inte säkert att plagget är tillräckligt fuktigt. Blöt plagget något och justera temperaturvredet till ett varmare läge.

    Det är problem med anslutningen

    Kontrollera nätsladden, kontakten och vägguttaget. Se till att allt är ordentligt anslutet.

    Felaktig spänningsinställning

    Om strykjärnet har två spänningsinställningar kontrollerar du att det är inställt enligt din plats (till exempel 120 V eller 240 V).

    Strykjärnet slås inte på längre

    Om så är fallet kan det finnas ett internt elektriskt fel på strykjärnet.

    I så fall rekommenderar vi att du kontaktar oss.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.