Om vatten svämmar över eller läcker från SmartClean-systemet kan eventuellt felsökningstipsen nedan hjälpa dig att hitta en lösning.
Vi rekommenderar att du följer stegen i den ordning som anges nedan. Mellan stegen kontrollerar du om problemet är åtgärdat innan du går vidare till nästa steg.
Skölj alltid Philips-rakapparaten innan du lägger den i SmartClean-systemet. När du har sköljt av rakapparaten ska du skaka av överflödigt vatten. Annars kan överflödigt vatten samlas i SmartClean-patronen och leda till att den svämmar över.
Det kan hända att rengöringsvätskan inuti SmartClean-patronen har läckt in i enheten.
Detta kan inträffa om enheten lutas medan en patron är inuti. Ta ut patronen ur SmartClean-stationen om du behöver luta den, flytta den eller ansluta laddaren.
Om inget av dessa tips hjälper kan SmartClean-systemet ha skadats internt. Vi rekommenderar att du begär en reparation eller ett byte.